BYMF 14 – Doğaçlama Akşamı – Program notu TR/EN

BİLGİ Yeni Müzik Festivali 14
Doğaçlama Akşamı
KONSER: 24 Kasım 2023, Cuma, 20:00
ARTER, SGO
“Lego no. 5”
Nesnel sınıflandırmalar içindeki konumlarını dışavuran veya eleveren ayrımlarla, müziği beş ayrı lego paketiyle hayal edebiliriz:
- Lego paketinde “şato” yazıyordur. Üzerinde inşa edilmesi istenen şatonun resmi ve paketin içinde de bir kullanım kılavuzu vardır. Füg yazmak istiyorsanız, bunun bir kullanım kılavuzu vardır ve bu kullanım kılavuzundan faydalandığınız takdirde yaptığınız müzik bir füge dönüşür.
- Lego paketinde “şato” yazıyordur, ama herhangi bir resim yoktur; içinde parçalar vardır, ama bir kullanım kılavuzu da yoktur. Kabaca şatonun ne olduğuna dair bir bilgilendirme vardır. Örneğin şato bir parking değildir gibi… Şatonun kuleleri, büyük bir kapısı olduğunu bilirsiniz. Kullanım kılavuzu olmadığı için usta-çırak ilişkisiyle öğrenilir. Yaptığınız şato bir başkasının yaptığı şatodan farklılıklar gösterebilir. Geliştirebilirsiniz, yorum katabilirsiniz, “modernleştirebilirsiniz” ama yaptığınız şey şatodur sonuçta. Bebop ve beboptan türeyen janrlar bu lego gibidir.
- Kutuda hiçbir şey yazmaz, içinde kullanım kılavuzu da yoktur. Sadece parçalar vardır. İşte bu, özgür müziktir. Bu listeye şunu ekleyebiliriz:
- Kutuda hiçbir şey yazmaz, içinde kullanım kılavuzu da yoktur. Sadece parçalar vardır. Ama parçalar da bir kere daha parçalanmıştır. İşte bu yapıbozumcu müziktir. Anti-enstrümantalizmdir.
Bir beşinci lego kutusu hayal edebiliriz, bu kutu ilk dört lego kutusunu harmanlıyordur. Stiller ve yaklaşımlar arası değil sadece tarihler, coğrafyalar arası geçirgenliği benimseyen bir tür postmodernizm. Enstrümantalizm, ideolojik, sosyal kültürel bağlamı ve yükünden sökülerek anti-enstrümantalizme dahil edilirse müzik daha özgürleşemez mi?
Şevket Akıncı
Müzisyenler
Şevket Akıncı – Küratör, Şef, Besteci
Amy Salsgiver – Perküsyon
Kerem Öktem – Davul
Volkan Terzioğlu – Tenor Saksofon
Tolga Tüzün – Tuşlular ve Elektronikler
Vahdet Ertuğrul Boydak – Gitar
NodDuo – Tuşlular ve Elektronikler
Alara Tütüncü – Arp
Selçuk Dağtekin – Elektrik Kontrbas
Furkan Akatay – Trombon
Mehmet Hecebil – Noise Box
Yağmur Kale – Kontrbas
Eylül Tevmen – Synth
Meriç Orhan – Bas Gitar
Kerem Bekişoğlu – Gitar
Aida Roozbehaneh – Vokal
Armita Samadi – Vokal
Diana Degener – Vokal
Duru Özcan – Vokal
Bahar Vuruşkaner – Vokal
Serafina Sakızlı – Vokal
Berjin Kaplan – Vokal
Barış Alp Dönmez – Vokal
Berke Gökçe – Vokal
Pascal Klewer – Trompet
Eylül Deniz Akkuzu – Ney
BİLGİ New Music Festival 14
Improvisation Evening
CONCERT: November 24, 2023, Friday, 20:00
ARTER, SGO
“Lego no. 5”
We can conceptualize music within objective classifications by using distinctions that either express or elevate their positions, much like assembling music with five different Lego packages:
Inside the first Lego package, you find the label “castle.” It comes with a picture of the castle to be constructed and a user manual. If your goal is to compose a fugue, there’s a user manual to guide you, and following these instructions transforms your music into a fugue.
The second Lego package also has the label “castle,” but it lacks an image. It contains pieces, but there’s no user manual. You receive some basic information about what a castle is; for example, it’s not a parking lot; you recognize that it has towers and a grand gate. With no user manual, learning occurs through a master-apprentice relationship. The castle you build might exhibit variations from someone else’s creation. You can enhance it, provide your own interpretations, or even “modernize” it, but ultimately, it remains a castle. Bebop and its derivative genres resemble this Lego analogy.
The third Lego box has no writing on it, and there’s no user manual inside—only pieces. This represents free music.
The fourth Lego box doesn’t feature any labels or a user manual. It contains only pieces, yet these pieces are further deconstructed. This is deconstructionist music. It’s anti-instrumental.
We can envision a fifth Lego box that amalgamates the characteristics of the first four. It reflects a kind of postmodernism that embraces not styles and approaches but the permeability between periods and geographies. If instrumentalism is separated from its ideological, social, and cultural context and burden, can’t music achieve even greater freedom?
Musicians
Şevket Akıncı – Curator, Conductor and Composer
Amy Salsgiver – Percussion
Kerem Öktem – Drums
Volkan Terzioğlu – Tenor Saxophone
Tolga Tüzün – Keyboards and Electronics
Vahdet Ertuğrul Boydak – Guitar
NodDuo – Keyboards and Electronics
Alara Tütüncü – Harp
Selçuk Dağtekin – Double Bass
Furkan Akatay – Trombone
Mehmet Hecebil – Noise Box
Yağmur Kale – Double Bass
Eylül Tevmen – Synth
Meriç Orhan – Bass Guitar
Kerem Bekişoğlu: Guitar
Aida Roozbehaneh – Vokal
Armita Samadi – Vocal
Diana Degener- Vocal
Duru Özcan – Vocal
Bahar Vuruşkaner – Vocal
Serafina Sakızlı – Vocal
Berjin Kaplan – Vocal
Barış Alp Dönmez – Vocal
Berke Gökçe – Vocal
Pascal Klewer – Trumpet
Eylül Deniz Akkuzu – Ney