BYMF Açık Sahne / BNMF Open Events

25-28-30.06.2022

Kristina Golubkova:

TR

Kristina Golubkova Rusya doğumlu bir besteci ve ses sanatçısıdır. Sanatçı, müzik ve araştırmalarında ses olaylarının mekân içerisindeki organizasyonu ve işitsel algı üzerine yoğunlaşmaktadır. Çalışmaları arasında ses kurulumları, bölgeye özgü sanat ve çoklu kanal işleri, mekân içerisine dağıtılmış büyük çalgı gruplarına besteler, ve kısa film, dans, ve tiyatro müzikleri yer almaktadır.

Kristina bir Bilgi Müzik mezunudur ve şu anda Bilkent Üniversitesi Kompozisyon Bölümü’nde MA derecesini tamamlamaktadır.

EN

Kristina Golubkova is a composer and sound artist born in Russia. Her primary focus in music-making and research revolves around auditory cognition and spatial organisation of sound events. Her works include interactive sound installations, multi-channel and site-specific works, pieces for large spatially distributed ensembles, and soundtracks for short movies, dance and theatre performances.

Kristina is a Bilgi Music graduate and is currently completing her MA degree in Composition at Bilkent University.

Improcont

TR

Improcont, müzik yapmak için kullanılan araçlar ve teknikler açısından hiyerarşik bir önem sırası gözetmeden, özgür doğaçlamanın öğretilerine dayanarak ses çıkarmayı amaçlayan bir oluşumdur. Temellerini Metehan Esen ve Burc Bicik’in attığı projede, yaratılan ses kütlelerin anın içindeki yansımalarını deneyim etmek hedeflenmektedir. Temelde Burç Bicik çift saplı gitar, analog set-up ve manipüle edilmiş midi sesler ve Metehan ESEN ise pikap, kasetçalar gibi somut kaynaklar ve bilgisayarda proses edilmiş seslerle çalışarak, sahnede sesleri tekrar manipüle etme, kaynaştırma, iç içe geçirme gibi yöntemlerle sesin kendi anını gerçekleştirmesine izin vermeye yönelik müzik üretmektedirler. 

EN

Improcont is a conglomeration that aims to make a sound based on the teachings of free improvisation, regardless of the hierarchical order of importance in terms of the tools and techniques used to make music. In the project, the foundations of which were laid by Metehan Esen and Burc Bicik, it is aimed to experience the reflections of the created sound-masses in the moment. Basically, Burç Bicik works with double-neck guitar, analog setup and manipulated midi sounds, and Metehan ESEN works with concrete sources such as turntables, cassette players and computer-generated processed sounds. They produce music to allow the sound to self-fulfilling by methods such as manipulating the sounds, penetrating, colliding and repulsion.

Sıla Aydın

TR

Sıla Aydın İstanbul’da yaşayan bir besteci ve prodüktördür. 2019 yılında Bilgi Üniversitesi’nde müzik okumaya, 2021 yılında da işlerini yayınlamaya başladı. Etkilendiği şeyler erken hip-hop, dnb, 90’lar acid house, generative/non-generative synthesis ve hyperpop’tan brutalist mimari, cyberpunk, posthümanizm gibi müzikal olmayan konseptlere giden bir skalada değişmekte.

2021 yılında Arca’nın yardım amaçlı oluşturup desteklediği Mutants Mixtape isimli albümde Nicolas Jaar, Clipping, Arca ve Holly Herndon gibi isimlerle yer aldı. 2021’in sonuna doğru Jimmy Edgar ile çalışmaya başladı ve yine Jimmy’nin plak şirketi New Reality Now’dan çıkan toplama albümün A&R’lığını yapıp bir parça ile katkıda bulundu.

EN

Sıla Aydın is a composer & producer based in İstanbul. She started studying Music in Bilgi University in 2019 and started releasing music in 2021. Her influences vary from early hip-hop, dnb, 90’s acid house, generative/non-generative synthesis and hyperpop, to non-musical concepts such as the cyberpunk wave and posthumanist philosophy, and brutalist architecture.

In 2021, Sıla was in a charity album called Mutants Mixtape with other artists such as Nicolas Jaar, Clipping, Arca and Holly Herndon, which was a project created and backed by Arca. Towards the end of 2021 she started working with Jimmy Edgar as the A&R of a compiled album released under Jimmy’s label New Reality Now and she contributed to the album with one track.

Behiç

TR

Mart 18, 2001 doğumlu Behiç, 2016 yılından beri sinema festivallerinde çalışıp, düzenliyor. 2020 yılında girdiği Bilgi Üniversitesi Müzik bölümünde okuyor.

EN

Born on the 18th of March, 2001. Behiç showed interest in music and cinema. Since 2016 they have worked in many film festivals and coordinated a few. They started studying music at Bilgi University in 2020. 

Onur Deng Alagöz

TR

1997 yılında Gaziantep’te doğdu. Müzik çalışmalarına kültürel öğeler ve geleneksel sanatlardan ilham alarak İstanbul’da başladı. Daha sonra ü, Boğaziçi Caz Korosu’nda bas vokal olarak a capella söylemeye başladı. Şu anda Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde üçüncü yılında okuyor. Öğrenimi sırasında elektronik müzik, enstrümanlar ve stüdyolarla tanıştı. Müzikli hikaye anlatıcılığı gecelerinde sahne almaya başladı. “Tekne” (Are we OK?, İstanbul, 2019) adlı ilk ses yerleştirmesini sergiledi ve aynı mekanda, “FIONAH!” adını verdikleri üçlü ile doğaçlama bir elektro-akustik müzik seti sahneledi. En son ses yerleştirmesi ise “Be’ve” idi. (ISFF Detmold, 2021). Şu anda çeşitli müzik türlerinin lirizmi; doğaçlama ve füzyonları üzerine çalışıyor.

EN

Born in 1997, Gaziantep. He began his musical studies in İstanbul, encouraged by cultural phenomenons and traditional arts. Later on, he started singing a capella as a bass vocalist in Bogazici Jazz Choir. Currently, he is studying in his third year at Bilgi University Music Department. During his studies, he met with electronic music, instruments and studios. He started to perform in musical storytelling nights. He exhibited his first sound installation called “Tekne” (Are We OK?, Istanbul, 2019) and staged an improvised electro-acoustic music set with the trio named “FIONAH!” in the same venue. His latest sound installation was “Be’ve” (ISFF Detmold, 2021). He is now practicing lyricism, improvisations and fusions of various musical genres.

Evin Bilgin

TR

Evin Bilgin Türkiye’nin ciddi şehri Ankara’da dünyaya geldi .

Çocukken dansöz olmak istediği için panikleyen ailesi onu bale derslerine götürdü, fikrini değiştirip elektrogitarist olmak istediğinde ise piyano öğrenmesinin daha iyi olduğuna karar verdiler. Toplam hayatının çeyreğini Ankara Devlet Konservatuvarında piyano, armoni, solfej ve müzik tarih okuyarak geçirdi. Bu dönem bir çeşit müzik alerjisi geliştirdiği için bir süre duygusal pop-rock dışında müzik dinlemedi. 

Konservatuvar hayatına isyan ederek Ankara’nın gece hayatı ve parti kültürüne kaynaşmaya başladıktan bir kaç yıl sonra kendine Lirika ismini koyarak yeni hayatına başladı,  İstanbula yerleşti ve eğlence sektörünün aktif Dj’lerinden biri oldu . Türkiye ve Almanya’da bir sürü parti, festival ve organizasyonda sahne alıyor .

“Zihinsel bozukluklar’’ etiketi altında harcamamaya karar verdiği zenginlikleri müziğine dökmek Lirika’nın sahne ismine ve müzikal kurgularına yön veren anahtar oldu. Dj setlerinde İstanbulun ‘’her şeyden ortaya karışık’’ tavrını benimseyerek türler arası muzipçe köprüler kuruyor. Prodüksiyonları ise süper-bilincin formülünü ararken ürettiği frekansların, animelerdeki ucube sahnelerin ve en sevdiği dans hareketlerinin karışımına insan olma çilesi ve tabi görkemini ekleyerek yarattığı evrencikler .

Bu prodüksiyonları henüz müzikal platformlarda yayımlamadı ve ilk topluma arz’larını sevdiği sanatçıların müzikleri ile mixleyerek Arter sahnesinde gerçekleştiriyor olacak.

EN

Evin Bilgin came to life in the most serious city of Turkey: Ankara. Because of her childhood dream which was to become a belly dancer, her parents panicked and send her to ballet lessons . She then wanted to be an electro-guitarist but her parents thought that it would be best if she learn piano.

He spent a quarter of her life studying piano, harmony, solfege and music history in Ankara State Conservatory . In that period some musical allergy developed in her system so she did not listened any other music than emotional pop-rock. Then rebelled against the conservatory life and started to blend into Ankara’s nightlife and party culture. A few years later, she started her new life by naming herself Lirika and settled in Istanbul. Became an active DJ of the entertainment industry, taking the stage in many parties, festivals and organizations in Turkey and Germany.

Inspiration key for Lirika and her musical fiction was mind-liberation by un-labelling it’s unusual behaviours as “mental disorders” and pouring those into creations. Adapting DJ sets to the mixed-up culture of Istanbul, he mischievously builds bridges between genres. At the core of her productions there lies both the glory and misery of being human, the mix of frequencies she engineers while searching for the formula of super-consciousness, freak scenes from anime, and her favorite dance moves.

Has not yet released these productions on musical platforms so the first public hearing will be in Arter stage blended among the music of her favorite artists

Hakan Sevim

Born in İstanbul in 1998. Sang in multiple choirs with multiple approaches (Western, Turkish folk, and art choirs). Writing songs and studying music at İstanbul Bilgi University at its philosophy, composition, and improvisatory sides. Inspired by what can emerge after we process audio and what kinds of things we can craft out of raw audio recordings and Deep Listening practice (Pauline Oliveros), he became interested to know more about how we perceive, how we name and interpret sounds in both psychological and physical realms while improvising. Recently started to collect sounds in a mobilized way to experiment with the field recordings for dance and producing for dance, short films etc.

1998’de İstanbul’da doğdu. Farklı türler ve yaklaşımlarda birçok koroda koristlik yaptı (Batı, Türk halk ve sanat müzikleri). İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde müziğin, şarkıyazımı, felsefesi, kompozisyonu ve doğaçlaması üzerine çalışıyor. Ham sesleri işleyip, onlarla neler yapılabileceği konusunda merakını deneysel çalışmalarıyla taze tutuyor. Doğaçlarken seslerin nasıl algıladığı, isimlendirildiği ve yorumlandığını psikolojik ve fiziksel olarak gözlemlerken derin dinleme (Deep Listening- Pauline Oliveros) pratiklerinden yararlanıyor. Bu günlerde mobilize bir şekilde ses kaydedip sahadan topladıklarıyla dans, kısa film ve farklı alanlarda müzik üretimine devam ediyor.

Barkın Şimşek

Born in 1998 in İstanbul. Started playing saxophone at 16. Studied philosophy for 3 years. He got in Bilgi Music for his bachelor’s in 2018. He is producing pop/songwriting music and recently wrote his own songs, and for a reggae band.

1997 yılında İstanbul’da doğdu. İlk okulda klasik müzik eğitimine başladı ve 16 yaşında saksafon çalmaya başladı. 3 sene felsefe okuduktan sonra 2018’de Bilgi Üniversitesi Müzik bölümüne girdi. Hali hazırda pop/caz prodüksiyonu ve şarkı yazarlığıyla ilgilenip bir reggae grubunda müzik yazıyor.