Yeni Müzik 3

yaz_poster_buyuk

SA-NE-NA ve CREATIVE WORKSHOP

28 Mart 2007 Çarsamba 20:00
GalataPerform

Creative Workshop
Selen Gülün – “…ve Siz”
Batuhan Bozkurt – “Sylphus”
Ozan Sarıer – “Rock Around the Clock”
Oğuzcan Şehiraltı – “Vox”

SA-NE-NA
Theo Loevendie – “Doppleriana”
Özgü Bulut – “52.4.3”
Taylan Cihan – “In The Planetarium”*
Amy Salsgiver – “Heavy Metals”
Kerem Öktem – “Bell ‘n’ Chain”
Iannis Xenakis – “Okho”
Selen Gülün – “Looking For You”*
Mehmet Okonşar – “Percussion X”
*Taylan Cihan ve Selen Gülün eserleri için Dünya prömiyeri.

Üçüncü sezonun açılış konseri 28 Mart 2007’de GalataPerform ile işbirliği içerisinde gerçekleştirildi. Etkinlikte Amy Salsgiver, Özgü Bulut ve Kerem Öktem tarafından kurulan vurmalı çalgılar grubu SA-NE-NA; bu konserde kendi repertuarlarındaki çağdaş ve geleneksel esereler haricinde Çağdaş Türk bestecilerinin dünya premierlerini de seslendirdi.

Etkinliğin ilk yarısında ise; Creative Workshop, adını İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü derslerinin birinden alan oluşum “notasız müzik” üzerine yapmış oldukları çalışmalarını sergiledi. İzleyici/dinleyici grubunun da aktif olarak performansa katılabildiği bu deneyimde, bestecilerin genel olarak nota kullanmadan kendi yöntemleriyle geliştirdikleri sistemlerle kontrol ettikleri, o zaman dilimine ait performanslar gerçekleştirildi.

Besteciler ve Performans Elemanları: Batuhan Bozkurt, Mertay Çiçek, Selen Gülün, Ozan Sarıer, Oğuzcan Şehiraltı

Selen Gülün, 1989 yılında İstanbul Belediye Konservatuarı yarı zamanlı Piyano bölümünden mezun oldu. 1992 senesinde İstanbul Üniversitesi İşletme bölümünü bitirdikten sonra müzik eğitimine Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda devam etti. Hülya Tarcan ile Piyano, Erçivan Saydam ve İlhan Usmanbaş ile Kompozisyon çalıştı. 1996 senesinde aldığı burs üzerine Berklee College of Music’te Caz Besteciliği okumak üzere Amerika’ya gitti. İki senede, özel derece ve ödülle mezun oldu. Orada kurmuş olduğu ‘Just About Jazz’ adlı grubu ile Amerika, Avrupa ve İstanbul’da konserler verdi. Charles Mingus Kompozisyon ödülü ve bursu, British Council Creative Collaborations in Music ödülü almış olduğu ödüllerden birkaçıdır. 1998’den beri İstanbul’da yaşamakta olan besteci/piyanist Selen Gülün, İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü öğretim görevlisi olup, 2003 senesinde İTÜ MİAM Master programı Kompozisyon bölümünden mezun olmuştur. Müziğin çeşitli dallarında yazmış olduğu eserler Türkiye, İngiltere, İtalya, Amerika, Brezilya ve Fransa’da seslendirilmiş olan Selen Gülün, bestecilik yanında performans çalışmalarına da ‘Just About Jazz’ ve liderliğini sürdürdüğü Trio ile devam etmektedir.

Taylan Cihan, liseden mezun olduktan sonra çeşitli yayın kuruluşlarında profesyonel grafiker olarak çalışan Taylan, 2001 senesinde katıldığı bir uluslar arası yarışmayı kazanarak, Londra’da bulunan The Guitar Institute’da bir sene burslu olarak performans üzerine çalışma fırsatı buldu. Buradaki eğitimini tamamladıktan sonra Bilgi Üniversitesi Müzik bölümüne girdi. Selen Gülün ve Dirk Stromberg’le kompozisyon, Dr. Onur Türkmen’le orkestrasyon ve Prof. Pieter Snapper’la Elektronik Müzik üzerine çalıştı. Memphis Üniversitesi, yüksek lisans kompozisyon bölümüne burslu olarak kabul edilen Taylan, halen son sınıf olarak okumaya devam ettiği Bilgi’den bu sene mezun olduktan sonra, eğitimini Memphis’te asistan olarak Dr. Kamran İnce ve Dr. John Baur ile sürdürecek.

SA-NE-NA ” sa.ne.na, 2006 yılında Amerikalı Amy Salsgiver ve Türk perküsyoncular Özgü Bulut ve Kerem Öktem tarafından kuruldu. Başlangıçta John Cage, Steve Reich ve Iannis Xenakis gibi bestecilerin eserlerini seslendirme fikriyle yola çıkan topluluk, ilk provalarının ardından “modern klasiklerin” madalyonun yalnızca bir yüzünü gösterdiğini fark ettiler. Repertuarlarının büyük bölümünü oluşturan kendi besteleri, rock’tan minimalizme, ninnilerden Afrika folk müziğine kadar uzanan geniş ilham kaynaklarını sergiliyor. Topluluk, günümüzde klasik müziğin değişen dünyasının bir resmini çiziyor.”

sanena [sah × ney × nah ] 1. n a musical trio consisting of  3    very entertaining percussionists with the names Özgü Bulut, Kerem Öktem, and Amy Salsgiver. Usually seen in concert salons; 2. ?(origin unknown) a collection of nonsense syllables with no apparent meaning. –See also contemporary music ensemble.

Amy Salsgiver:   1997’de Manhattan School of Music’de eğitim almak için New York’a taşınan Amy, burada Afro-Cuban big-band’lerde, çağdaş müzik topluluklarında, senfoni ve opera orkestralarında, müzikallerde ve kayıt stüdyolarında çaldı. Aynı yıllarda, Kosova ve Kolombiya gibi savaştan zarar görmüş bölgelerin halkları için konserler veren Bond Theater Company’nin üyesi olarak dünyayı dolaştı. Mezuniyetin ardından Gana’ya giderek, çok geniş bir repertuara sahip bir çeşit Afrika silefonu olan “gyil” üzerine çalışmalarını sürdürdü. New York’a kısa süreli dönüşünde Carnegie Hall’da çaldı, Philedelphia Virtuosi ile bir turneye çıktı ve New York Repertory Opera, Composers Guild ve Alarm Will Sound gibi topluluklarla konserler verdi. Ayrıca Brooklyn College Percussion Ensemble ile Dublin, İstanbul ve San Sebastian’da konserler veren Amy, 2004 yılında İstanbul’a taşındı.

Özgü Bulut: Bilkent Üniversitesi Müzik Bölümü’nde Aydın Mecid’in öğrencisi oldu. İki yıl sonra Roterdam Konservatuarı’na kabul edilen Özgü burada, Hans Leenders, Richard Jensen, Danny van der Wall ve Cristian Leenders ile çalışmanın yanı sıra Royal Concertgebouw Orchestra’nın birinci timpanisti Nick Wood ile workshop’lara katıldı. Hollanda’da yaşadığı süre içinde Orchestra of ST. Radboud, Hollanda Gençlik Armoni Orkestrası, Tilburg Begeleidings Orkest, Harmonie Koningin Willhemina of Wamel, Hollanda Festival Orkestrası “Karkas Project”, Marinierskapel, Roterdam Gençlik Filarmoni Orkestrası ve Colors Ensemble gibi topluluklarla çaldı. Ayrıca Amsterdam ve Rotterdam’da iki solo resital verdi. Sanatçı, şu sıralar orkestra@modern, Orkestra Akademik Başkent, Bilkent Senfoni Orkestrası ile çeşitli oda müziği topluluklarıyla çalıyor.

Kerem Öktem:   Bilkent Üniversitesi Müzik Bölümü’nde Aydın Mecid’in önderliğindeki öğrenciliği süresince sıklıkla Bilkent Senfoni Orkestra’sında görev almanın yanı sıra orkestra@modern ve Bilkent Vurmalı Çalgılar Topluluğu ile çaldı. 2003 yazında İtalya’da toplanan ve Damiano Guirrana ve William Eddins’in yönettiği World Youth Orchestra’ya davet edildi ve Roma ve St. Fiora’da konserlerde çaldı. 2004 yazında, Brüksel ve Berlin konserlerinde Fazıl Say’a eşlik etmek için oluşturulan Anadolu Gençlik Orkestrası’na katıldı. Kerem’in, ayrıca Ankara Opera ve Balesi bünyesinde etkin olan Modern Dans Topluluğu MDT’nin “Kontrol” ve “Dar’alan” adlı çalışmaları için elektronik müzik besteleri bulunuyor. 2006 yılında, İş-Sanat’ın düzenlediği “Parlayan Yıldızlar” konser serisi kapsamında İstanbul’da bir solo resital verdi. Aynı yıl İ.T.Ü. Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde (MIAM) Sound Engineering and Design bölümünde lisans üstü yapmaya başladı. Bu günlerde senfoni orkestraları, oda müziği toplulukları ve rock grubu Fungu ile çalan Kerem, bir yandan da oda müziği grupları ve bilgisayarlar için müzik yazmakla meşgul.

Büyük Hendek Caddesi No:21/1
Galata Kuledibi, Beyoğlu 80020
Tel: (0212) 2439991,
(0535) 880 3339
info@galataperform.com

www.galataperform.com

4mayis

ELEKTRO-AKUSTİK ve CANLI ELEKTRONİKLER İÇİN YENİ MÜZİK

04 Mayıs 2007 Cuma 21:30
Studio Live Technik

Mehmet Can Özer – “?” (Elektro-Akustik) 9:40
Sair Sinan Kestelli – “Pandora’nın kutusu” (Elektro-Akustik) 3:34
KKRENUM Duo – Live ~10:00
Umut Özbay& Arda Ertem-  “PinPon” (Elektro-Akustik) 2:43
Nidal Aras – “Pesky Song” (Elektro-Akustik)   6:27
Reverie Falls on All – Live ~15:00
Tuna Pase – “Nefes”  (Elektro-Akustik) ~8:00
Ali Bilgin Arslan – “Discourse- Facet 46” (Elektro- Akustik) ~ 8:30
Solar Duo – Live ~15:00
Erdem Helvacıoğlu – “Wandering Around the City” (Elektro-Akustik) 8:13
Can Karadoğan – “Balabanabi” (Elektro-Akustik) 1:57
Soqrmom – Live ~15:00

Mehmet Can Özer 1981’de doğdu. Kendi kendine başladığı müzik çalışmalarına 1998 yılında Kabul edildiği Bilkent Üniversitesi Bestecilik Sanat Dalı’nda devam etti. Ardından Cenevre ve Zürih Konservatuarları’nda çalıştı. 1998 Halıcı-Midi ve 30.Uluslararası Bourges Elektroakustik Müzik Yarışmaları’nı (2003) kazandı. Başkent Üniversitesi’nde öğretim elemanı olarak görev yapmakta olan besteci çeşitli festivallere konuk olarak davet edilmekte, elektroakustik ve çalgısal eserleri Avrupa’nın çeşitli yerlerinde seslendirilmektedir.

?:Dünya İlk Seslendirmesi: 14. Uluslararası AudioArt Festivali, Krakow

Herhangi bir parça için isim vermek, dinleyiciyi o bağlamla sınırlamak gibi gelir bana. Örneğin bir “senfoni” başlığı, dinleyicide geleneksel bir koşullanma yaratabilir. Bu durumun ise, önceden edinilmiş verilerle kıyaslanma ve beklentilerle uyuşmayan tarafların anlaşılamama ve dolayısıyla eserin beğenilmemesine yol açabildiği görülmektedir. Elektroakustik müzik gibi oldukça az sayıda dinleyiciye ulaşan bir müzik türünde, özellikle ülkemizdeki statükoda, parçanın dinleyiciyle arasına bir de özel gereksinimler koymak istemiyorum.
Bir besteci olarak, çevreden duyduğum sesleri idealize edilenlerden ayırt edemiyorum. Herhangi bir çalgı, kullanım itibariyle bir çevresel sesten farklı değil benim için. Duymakla dinlemek arasındaki fark da zannımca benim besteciliğimdeki en önemli noktalardan birisi. Dinleyeceğiniz (umuyorum) bu parçadaki amacım, sizleri bir başlıkla kısıtlamadan (ya da bu işaretin yarattığı etkiyle) sadece sessel bir bütünle baş başa bırakabilmek. John Cage’in dediği gibi; “Eğer gürültüleri dinlemezseniz size çok sıkıcı gelebilir, ancak onları dinlediğinizde ne kadar hayranlık uyandırıcı olduklarını anlayabilirsiniz.” . Sözün özü, bu bir soru işareti de olabilir, hayal gücünüzü tetikleyen 3 boyutlu bir yapının planı da, nasıl görmek istediğinize bağlı. Duysal olarak da aynı durum geçerli, “bu müzik mi?” diye soranlara “?” işaretinin sizde sorunsala yol açtığı kadar demek isterim.

*Türkiye ilk seslendirmesi

Sair Sinan Kestelli, 1979 yılında İzmir Karşıyaka’da doğdu. Ortaokul ve lise eğitimini İzmir Bornova Anadolu Lisesi’nde, üniversite eğitimini ise Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü’nde tamamladı. Mezuniyet sonrasında Boğaziçi Üniversitesi Çevre Bilimleri Enstitüsünde yüksek lisans çalışmalarına başladı ve 2006 yılında mezun oldu. Bu programa devam ettiği sure içerisinde 2004 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi (MİAM) Müzik Yüksek Lisans Programı’na kabul edildi. Halen İTÜ MİAM’da ses mühendisliği ve tasarımı alanında yüksek lisans çalışmalarına devam etmektedir.

Pandora’nın Kutusu: Bu parçada, canlı kaydedilmiş sesler bilgisayarda işlenerek, öyküsel bir ses dünyası amaçlanmıştır. Çok çağrışımlı hikayesi ile “Pandora’nın Kutusu” miti* de parçanın ismi olarak seçilmiştir.

*Grek mitolojisine gore Pandora, Altın Çağ’da Zeus tarafından yaratılan ve yeryüzüne gönderilen ilk kadındır. Tanrılar tarafından kendisine verilen ve açmaması gereken kutuyu merakı yüzünden açar. İçinden hastalıklar, acılar ve kötülükler çıkar ve yeryüzüne saçılır. Kutunun en altından ise kutudaki tek iyi şey çıkar. O da umuttur.

KKRENUM Duo (Batuhan Bozkurt & Ulaş Pakkan)
Batuhan Bozkurt, 1983 senesinde İstanbul’da doğdu. Müzik yapmaya 15 yaşında klasik gitar çalarak başladı ve müzik eğitimine ilerleyen yıllarda kendi başına devam etti. 2004 yılında Kocaeli Üniversitesi Fizik Bölümü’ndeki eğitimini yarıda kesip İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde eğitimine başladı. Kontrollü generative (kendi kendini üreten) müzik, müzikte algoritmik yapılar ve canlı uygulamaları, lineer olmayan dinamik süreçlerin müzik üzerindeki uygulamaları ve bunların ses sentezi üzerindeki izdüşümleri üzerinde çalışmakta; aynı zamanda kompozisyon ve ses teknolojileri üzerine İstanbul Bilgi Üniversitesi’ndeki eğitimine devam etmektedir. Bilgi Etkileşimli Ses Projesi’nin bir üyesidir.

Ulaş Pakkan, 1980 yılında Sinop’ta doğdu. Kocaeli Üniversitesi Makina Mühendisliği bölümünde oluduğu yıllarda caz ve avangard orkestralarda davul çaldı. Aynı dönemde Şenol Küçükyıldırım’dan caz davulu dersleri aldı. Performans davulculuğu yaptığı dönemde bir yandan da akustik ve elektronik eserler yazmaya başladı. 2002 yılında Makina Mühendisliği bölümünü bırakmasının ardından 2004 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’ne girdi. Bestecilik çalışmalarına daha fazla ağırlık vermeye başladı. Halen bu okulda eğitim görmekte olan Ulaş Pakkan, müziğin ve performansın alternatif yollarını irdeleyen Bilgi Etkileşimli Ses Projesi’nin de bir üyesidir.

Gpgsafe? – Ulaş Pakkan veBatuhan Bozkurt tarafından oluşturulmuş KKRENUM Duo tarafından çalınan, canlı elektronikler için programlı doğaçlama müziğidir. Batuhan, elektrik gitar, bilgisayar ve PD(Pure Data) yazılımı üzerinde kendi ürettiği bir program yardımıyla “Live Sampling” ve “Resynthesis” teknikleriyle, canlı kaydedilen ve canlı sentezlenmiş sesler arasında bir köprü kurarak; Ulaş ise Max/MSP yazılımı üzerinde kendi ürettiği, bir gamepad ile kontrol edilen ve sınırsız tınılar elde edilmesine olanak sağlayan bir additive synthesis programı kullanarak performanslarını beraber gerçekleştireceklerdir. Performansın planlanan süresi 9 dakika kadardır.

Umut Özbay 1980 yılı Ankara’da doğdu. Lisans eğitimini Galatasaray Üniversitesi İşletme bölümünde tamamladıktan sonra MİAM’da ses mühendisliği okumaya başlamıştır. Halen yüksek lisansa devam etmekte olup ses ve görüntü üzerine çalışmalar yapmaktadır.

Arda Ertem 1982 yılında İstanbul’da doğdu. 2004 yılında Koç Üniversitesi İşletme bölümünden mezun oldu. Halen yüksek lisans eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde ses mühendisliği dalında sürdüren Arda Ertem, bu kurumda geçirdiği süre zarfı içinde Umut Özbay’la birlikte çeşitli elektro akustik eserler üretti. Bu çalışmaların yanı sıra Change of Plans grubunda 3 yıla yakın bir süredir gitar çalmaktadır.

Nidal Aras 1980 yılında doğdu. 2002 yılında İstanbul Üniversitesi Elektronik Mühendisliği eğitiminin ardından, 2005 yılında MİAM’da Ses Mühendisliği yüksek lisans programına kabul edildi. Eğitimine halen MİAM’da devam etmektedir.

Pesky Song (Ocak 2007) bestelenirken amaç dinleyicinin sinirlerini ve sabrını zorlamak. Çalması gereken ve sürekli takılan bir CD. Bu takılmalar süresince oluşan seslerin dinleyiciye düşündürdükleri ve hissettirdikleri de önemli elbette.

Reverie Falls On All, 2003 yazında Replikas üyeleri Barkın Engin ve Burak Tamer tarafından oluşturulmuştur. Müziğin  temel form ve estetiğini belirleme amaçlı ses işleme doğaçlamaları, çalışılan ortamların akustik özelliklerini de müziğin parçası olarak gören ses yüzeylerine evirilmiştir. Sonrasında müzik, ikilinin gitar çalma estetiği ile etkilendikleri ana türler olan glitch, noise, 20. yüzyıl müziği ve klasik kompozisyonun birleşimi sonucu genel karakterine kavuşmuştur. Müzikal fikirler, besteleme süreci boyunca şansa dayalı seslerle etkileşerek gelişmişlerdir. Dijital hatalar, ortam sesleri ve diğer odalardan karışan sesler, her biri içinde bulunulan anı simgeleyerek kompozisyonların bir parçası olmuştur. Sonrasında bu işitsel kodlar günlük hayatın izdüşümleriyle birleşerek müzikal yapılar haline dönüşmüşlerdir. RFOA’nın ilk albümü Clouds In Our Room Ekim 2006’ da yayınlanmıştır. Diskografi bölümünden ücretsiz olarak indirilebilir.
http://www.reveriefallsonall.com

Tuna Pase, İstanbul’da doğdu. Beyoğlu Anadolu lisesinin ardından İ.T.Ü Türk Müziği Devlet Konservatuarında Müzikoloji bölümünü bitirdi. Bu arada flüt, klarnet ve davul gibi çeşitli enstrümanlar çaldı. 2002 yılında İ.T.Ü Müzik İleri Araştırmalar Merkezinde Ana dalı Etnomüzikoloji olmak üzere; Ses Mühendisliği dersleri de aldı ve 2006 yılında mezun oldu. 1994 yılından beri çeşitli müzik organizasyonlarında görev aldı ve türlü gazete ve dergilerde müzik yazıları yazdı. Şu anda İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümünde Araştırma görevlisi olarak; dünya müziği dersleri vermekte, Yeni Müzik projesinde yer almakta, ‘santralmuzik’ dergisinin editörlüğünü yapmaktadır. Ayrıca halen İ.T.Ü Müzik İleri Araştırmalar Merkezi Ses Mühendisliği doktora programında öğrencidir. Müziğin her türüne ve konusuna ilgisi her geçen gün artmaktadır.

Nefes (2007) adlı parçam sanskritçe yaşam enerjisi anlamına gelen -Pranayama- nefes tekniklerinden esinlenerek ortaya çıktı. Bu tekniklerinden biri olan Ujjayi nefesi; sesli bir nefes alma tekniğidir. Aynı zamanda okyanus nefesi olarak da adlandırılan bu nefesi insandan başlayarak- dünya içerisinde rüzgar ve enstrümanlar da flüt ve klarnet ile tasvir etmeye çalıştım. Parçamı yaparken bana yardımcı olan Nidal Aras’a ve güzel oyuncak Eventide harmonizer’a çok teşekkür ederim.

Ali Bilgin Arslan 1986 doğumludur. Müzikle ilgilenmeye lise yıllarında flüt çalarak başlamıştır. Lise boyunca çeşitli gruplarla çalışmış ve dönemin liseler arası müzik yarışmalarında ödül kazanmıştır. Katıldığı yarışmalarda solo ve doğaçlama olarak çeşitli modern dans çalışmalarında müzik yapmıştır. 2004 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Psikoloji bölümüne giren Ali Bilgin Arslan, birkaç yıldır sürdürdüğü elektronik müzik çalışmalarına yeni okulunda da devam etmiş ve bu yıllarda deneysel elektronik ve elektro akustik müzik ile tanışmıştır. Şu sıralar görsel programlama ara yüzleri (max/MSP, AudioMulch) ile çalışan Ali Bilgin Arslan, aynı zamanda müzik bölümünde yan dal yapmaktadır. Etkilendiği başlıca isimlerden bir kaçı John Cage, Iannis Xenakis ve Steve Reich. Farklı okullara mensup bu insanların etkileri, kendisinin müziğe ve müzik felsefesine olan bakışını şekillendirmiştir.

SolarDuo Project (Koray Tahiroğlu & Joni Lyytikainen) ışık ışınlarının analog ve dijital ortamda yaratmaları mümkün olan ses yapılarını dener. Proje, analog sesleri algoritmalarla birlikte kullanır. Analog sesler ve bilgisayarda yaratılmış sesler, gerçek zamanlı performansta beklenmedik bir zenginlik sunar. 0/1 ve 5/4, SolarDuo Project tarafından üretilen ilk ışık panelli analog enstrümanlardır. 0/1, güç kaynağı olarak ışık paneli kullanan eski bir cep hesap makinesinden dönüştürülmüştür. 0/1, hesaplamaları sese dönüştürür***. 5/4 enstrümanı ise kapasitörler, dirençler ve bir osilator çipten oluşmaktadır. 5/4 enstrümanının yarattığı sesleri ışık paneli ve ışık dirençleri kontrol eder.  Algoritmaların yapısının gerçek zamanlı ses işlemesinde çok önemli bir rolü vardır. SolarDuo Project’te kullanılan bir çeşit algoritma, örneklenmiş seslerin idaresi üzerinedir. Algoritmalar, parametre değişimlerine göre modifikasyonlar üretir. Bu parametreler doğaçlama sırasındaki ses yapılarına göre değişir ve kontrol edilir. Örneklenmiş sesler çoğunlukla önceden kaydedilmiş seslerdir ancak, gerçek zamanlı idareler performans sırasında bu seslerden tamamen yeni sesler çıkartır.
http://mlab.uiah.fi/~korayt/solarduoprj.html

Koray Tahiroğlu 2000 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık bölümünden mezun olduktan sonra, aynı yıl Helsinki Sanat ve Tasarım Üniversitesinde Yeni Medya (Media Lab / UIAH) bölümünde yüksek lisans öğrenimine başladı. Yüksek Lisans  öğrenimini Helsinki ve Toronto’ da sergilenen “Benden Bize –  bilgisayar destekli doğaçlama müzik yerleştirmesi” bitirme tezi ile tamamladıktan sonra, 2004 yılında aynı üniversitede insanın gözlemlenebilir müzik eylemlerinin modellenmesi üzerine doktora çalışmasına başladı. Bu araştırma projesi süresince, deneysel müzik aletleri ve bilgisayar destekli etkileşimli sistemler ile dinleyicinin de üretici – doğaçlama müzik (doğaçlamayı oluşturan birimleri kurallı ya da kuralsız metotlarla inceleyen ve sonucunda bu metotlarla karar vererek gelen veriye cevap veren doğaçlama sistemi) eylemine katılmasına olanak sağlayan ortamları yaratmak ve geliştirmek üzerine çalışmalar yapmaktadır. Geliştirdiği bu sistemlerle bir çok gürültü, elektro-akustik müzik ve deneysel sanat festivallerinde canlı olarak çalma imkanı bulmuştur. 2004 yılından itibaren Helsinki Sanat ve Tasarım Üniversitesinde ve Helsinki Güzel Sanatlar Akademisinde, ders ve atölye çalışmaları da vermektedir. Bu derslerin amacı elektro-akustik müzik alanında herhangi bir tarza ilgisi olan öğrencilerin ses işlemesinde kullanılan grafik arayüzlü programlama dilleri hakkında ve bilgisayarların genel olarak müzikte kullanılması konusunda bilgi birikimine sahip olmasını sağlamaktır. Helsinki Bilgisayar Orkestrası, SolarDuo Projesi ve EMI Projesi ile deneysel müzik çalışmalarını sürdürmektedir. Koray Tahiroğlu Finlandiya, Türkiye, Norveç, İtalya, Avusturya, İsveç ve Kanada’da düzenlenen festivallerde gerçek zamanlı doğaçlama müzik çalışmalarını sunmuştur.
http://mlab.uiah.fi/~korayt/
Gerçek zamanlı üretilen bu doğaçlama müzik eserlerinde, analog sesleri ve algoritmaları birleştirerek zaman içinde değişen bir ses yapısı oluşturulmaktadır. Gerçek zamanlı doğaçlama sırasında analog ve sayısal ortamda üretilen sesler, canlı ses işlenmesinin beklenmeyen zengin sonuçlarını ortaya çıkarmaktadır.
SolarDuo Projesi, ışık dalgalarının analog ve sayısal ortamlarda üretebildiği ses kurgularını kullanarak deneysel doğaçlama müzik eserleri üretmektedir.

Joni Lyytikainen, Helsinki’de yaşayan bir grafik tasarımcısı ve ses sanatçısıdır. Ses tasarımı, algoritmik programlama ve sesle ilgili elektroniğe duyduğu ilgi onu elektro-akustik müziğe ve soyut verinin sesselleştirilmesinde yeni müzikal yöntemlerin arayışına itmiştir. Şu sıralarda Helsinki Endüstriyel Sanatlar Üniversitesi, MediaLab’de devam ettirdiği elektronik devre modifikasyonu ve veri sesselleştirilmesi konulu bitirme tezini tamamlamaktadır. Müzikal olarak Joni davulda resmi bir eğitim almanın yanı sıra çoğunlukla kendi kendini eğitmiştir. Son zamanlarda Sibelius Academy’de Shinji Kanki tarafından organize edilen doğaçlama session’ları ve elektronik müzik derslerinde yer almıştır. Helsinki Computer Orchestra’nın bir üyesi olmakla beraber 2003 yılından beri Koray Tahiroğlu ile SolarDuo Project’I yürütmektedir. Sesselleştirme araştırmasındaki pek çok gelişme, metotların aynı zamanda tamamen müzikal amaçlarla kullanılabileceğini göstermiştir. SolarDuo Project kapsamında Joni, güneşin etrafında dolaşan SOHO uydusunun topladığı solar verilerin sesselleştirilmesindeki müzikal olasılıkları keşfeder. Pure Data yardımıyla dijital enstrümanlar yaratıp Python ve Perl kullanarak veri işleme görevlerini halletmektedir. Performanslarında cepte taşınan hesap makineleri gibi pil yerine güneş ışığıyla çalışan, modifiye edilmiş elektronik aletleri kullanmaktadır.

Erdem Helvacıoğlu, 2002 ve 2003 Luigi Russolo Elektroakustik Beste Yarışması’nda “Blank mirror” ve “Below the cold ocean” adlı eserleri ile 2 defa üst üste 3.lük ödülü ve 2004 Insulae Electronicae Beste Yarışması’nda “Wounded Breath” adlı eseri ile mansiyon ödülü aldı. “A Walk Through The Bazaar” albümü, Locustmusic tarafından Haziran 2003’de yayınlandı. Bu albüm, Wire Dergisi tarafından “olağanüstü” olarak adlandırıldı. Kim Cascone, Scanner, Merzbow gibi sanatçıların da yer aldığı “ctrl-alt-del” adlı soundart toplama cd’ sine “Personal Crisis” adlı eseri ile katıldı. Besteleri Norveç, Romanya Kanada, Fransa, Italya, Avusturya, Singapur, A.B.D, Türkiye gibi ülkelerde ve 1. ve 3. Istanbul Uluslararası Elektronik Müzik Festivali, CEAIT 2003, 2003 Pulsefield Uluslararası Soundart Sergisi, 2004 San Francisco Tape Müzik Festivali, 2004 Sonorities Yeni Müzik Festivali, 2004 Nuit Bleue Elektronik Müzik Festivali, 2004 Seul Uluslararası Elektronik Müzik Festivali, 2004 Computer Art Festivali, CEAIT 2005, 14. Florida Elektroakustik Müzik Festivali, 2005 Bellingham Elektronik Müzik Festivali, 2005 Acousmania Festivali ve 10. Uluslararası Elektroakustik Müzik Festivali “Primavera en La Habana” gibi festivaller ve sergilerde seslendirildi. Halen, İ.T.Ü. MİAM’ da elektroakustik kompozisyon üzerine doktorasını yapmaktadır. Ayrıca elektronik müzik bestecileri John Wilson ve Kazuya Ishigami ile 2005 yılında yayınlanacak olan albümleri üzerine çalışmaktadır.

Wandering Around The City, 10 milyondan fazla bir nüfusa sahip olan İstanbul şehrinin işitsel bir anlatımıdır. Eser, trafik gürültüsü, sokakta oynayan çocuklar, pazar sesleri, gemiler ve daha başka vasıtaların sesleri dahil olmak üzere birçok farklı İstanbul’a özgü sesi barındırmaktadır. Bu kayıtlar, tekstürel anlatımlar ve değişime uğratılmış original dış ses kayıtları ile birleştirilmiştir.
“Wandering Around The City” eserinin prömiyeri, 2004 San Francisco Teyp Müzik Festivali’nde gerçekleştirilmiştir.

Can Karadoğan, 1975 yılında İstanbul’da doğdu. Alman Lisesi’nden 1994’te mezun olduktan sonra yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümüne girdi. Burada okuduğu süre zarfında “Too Much” adlı rock projesinde basçı ve şarkıcı olarak müzik yazdı, icra etti ve yayınladı. 1998’te mezun olduktan sonra Hamburg’a gitti ve Hamburg-Harburg Teknik Üniversitesi’nde Bilgi İşlem ve Audio üzerine yüksek lisans çalışmasına başladı. Bu çalışma sırasında Prof. Dr. Udo Zölzer ve Prof. Dr. Albrecht Schneider ile beraber 2003’te Londra’daki DAFX kongresi için “Analysis of Transient Musical Sounds with Auto-regressive Modelling” isimli makaleyi yayınladı. Bir dönem Deutsche Telekom T-Systems’da bilgisayar mühendisi olarak çalıştı. Hamburg’ta oturduğu 5 senede icra hocası Isis Chi Gambatte ile beraber şan çalışmalarına devam etti ve Hamburg’lu sanatçılarla birlikte kurduğu “Juno & The Peacock” adlı alternatif jazz-rock topluluğu ile 2001 yılında “My Cruelest Twin” adlı mini albümü kaydetti. 2000 yılında aynı toplulukla katıldığı Bandnet adlı müzik grupları yarışmasında Kuzey Almanya ikinciliği kazandı. 2004 yılında İstanbul’a döndü ve İstanbul Teknik Üniversitesi Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi (MİAM) ses mühendisliği ve tasarımı Doktora programına kabul edildi. Can Karadoğan halen İTÜ MİAM’da Doktora eğitimini sürdürmekte ve burada araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. Ayrıca ‘CAN K.’ isimli projesi ile kendi şarkılarını seslendirmekte ve elektro akustik müzik yapmaya devam etmektedir.

Balabanabi: Eser, balaban çalgısının tek bir kısa örneğinin elektronik olarak işlendikten sonra farklı uzunluklarda kesilip iki kanal için farklı açılarda panlanmasıyla oluşturulmuş elektro akustik çalışmadır.  Eserin ilk seslendirilişi İTÜ’de Genç Besteciler Şenliği’nde 2006 yılında gerçekleştirilmiştir.

SOQRMOM MİAM öğretim üyeleri Reuben de Lautour ve Pieter Snapper tarafından kurulmuş, İstanbul temelli, medya sanatları topluluğudur. Masumluğu kanıtlanmadıkça suçlu ve yaşadığı kanıtlanmadıkça ölü kabul ettikleri diğer bestecilerin eserlerini, özgürce kullanırlar.

Konser etkinliği çerçevesinde hafta içinde İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde Koray Tahiroğlu (http://mlab.uiah.fi/~korayt) ve Joni Lyytikainen’in (Solar Duo Project) tarafından Pure Data (http://puredata.org) seminer/workshop’u gerçekleşecektir.

Seminer/workshop programı:
30 Nisan Pazartesi 10:00–15:00 A12 (Midi lab)
2 Mayıs Çarşamba 10:00–15:00 A12 (Midi lab)
3 Mayıs Perşembe 10:00–15:00 A12 (Midi lab)
3 Mayıs Perşembe 18:00 İstanbul Bilgi Üniversitesi Kuştepe Kampüsü Büyük Salon: Pure Data Projelerin Sunumu

*Workshop’da kapasite sınırlıdır. Yerler öncelikle İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü öğrencilerine aittir. İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü öğrencileri 20 Nisan 2007’e kadar yerlerini ayırtmalıdır. İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü dışındaki ilgililer ise; yer kalması ve kendi laptoplarını getirebilmeleri halinde 21–25 Nisan tarihleri arasında yerlerini ayırtabilirler.
Yer ayırtmak ve ayrıntılı bilgi  için: Ali Bilgin Arslan a.bilgin.a@gmail.com

PureData ile Ses İşlemesi

Seminer Tanımı:
Seminer son dönemlerde çağdaş sanat ürünlerinde önemli bir yeri olan, gerçek zamanlı ses ve video işlemesini sağlayan, grafik ara yüzlü veri akışı programlama dilini, (görsel programlama dilini) PureData ortamını katılımcılara tanıtacaktır. Seminer katılımcıların PureData ortamını kullanarak sesin nasıl işleneceği ve organize edilebileceğini, fiziksel etkileşimin sayısal ortamdaki karşılığının nasıl kullanılabileceğini, video işlemesini ve ağ uygulamalarını örneklerle deneyim etmelerine imkan sağlayacaktır. PureData her işletim sisteminde çalışabilen, açık kaynak kodlu ücretsiz bir uygulamadır.

Seminerin Amacı:
Seminerin amacı katılımcıların PureData uygulama dili hakkında ve bilgisayarların genel olarak müzikte kullanılması konusunda bilgi birikimine sahip olmasını sağlamaktır. Atölye çalışması, teori, uygulama örnekleri ve katılımcıların bireysel ya da grup projelerinin uygulanmasını içermektedir. Atölye çalışması boyunca katılımcılar PureData ortamını kullanarak bilgisayar destekli müzik kompozisyonlarını oluşturacaklardır. Atölye çalışmasında ağırlık ses işlemesine, PureData’nın elektro-akustik müzik içeriğinde kompozisyon üretme ve doğaçlama için sahip olduğu tekniklere ağırlık verilecektir.

BAKIR NEFESLİ KUARTET ve PİYANOLU
KUARTET İÇİN YENİ MÜZİK -KARMA KONSER-

24 Mayıs 2007 İstanbul Bilgi Üniversitesi Kuştepe kampüsü Büyük Salon :
18:00-19:30 Panel  /Ara/  20:00 Konser

*Bu etkinlik  bir seminer/ workshop veya panel ile başlayacaktır. Etkinliğe seminer önerisi teslim tarihi  2 Nisan 2007 Pazartesi’dir. Seminer önerisinde seminer başlığı, içeriği, amacı, süresi ve özeti bulunmalı ayrıca seminer sırasında kullanılacak veya ihtiyaç duyulan teknik ekipmanda liste halinde eklenmelidir.  Eserleri aynı gün konserde  seslendirilecek olan besteciler  arzu ederlerse eserleri ve/veya benimsedikleri yazım teknikleri ile ilgili seminer verebilirler.

*Bu etkinliğe başvuracak besteciler eserlerini soft (sibelius veya finale formatında) hard copy (3 spiralli kopya) olarak, özgeçmişleri (uzun-arşiv için  ve kısa-program için) ve eserleri hakkındaki program notlarıyla birlikte, varsa kayıtlarını da aşağıdaki adrese 2 Nisan 2007 Pazartesi tarihlerden önce  ulaştırmalıdır. Eserlerin 2000 yılından sonra bestelenmiş olması şarttır.

*Bestecilerin bu bakır nefesli kuartet ve piyanolu kuartet (solo,duo,trio eserlerde olabilir) enstrüman grubu için yazacakları eserlerin süresinin  15 dakikayı geçmemesi gerekmektedir. İsteyen katılımcıların eserleriyle görsel çalışmalar da kullanmaları desteklenecektir. http://www.goldenhornbrassquartet.org/
*Bu konserde Brass Quartet eserleri Golden Horn Brass Quartet (http://www.goldenhornbrassquartet.org)  tarafından seslendirecektir.

*Piyanolu Kuartet hakkında:
Solo enstrüman için yazılmış eserler ( Solo Piyano’da olabilir)
Piyano’lu Düo için yazılmış eserler (Klarinet/Piyano, Viyolonsel/Piyano gibi…)
Piyano’lu Trio için yazılmış eserler (Örneğin, Keman, Viyolonsel ve Piyano için; Flüt, Klarinet ve Piyano için Müzik…)
Piyano’lu Quartet için yazılmış eserler (Örneğin, Keman, Viyola, Viyolonsel ve Piyano için; Klarinet, Keman, Çello ve Piyano için Müzik…)

GoldenHorn Brass Quartet:
Golden Horn Brass Quartet, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirmiş klasik müzik grubudur.  2 Korno,trombon ve trompetten   oluşan Türkiye’nin  ilk brass  quartet’ i , alışılmış  çalgı kombinasyonlarının  dışında yepyeni  bir  “tınıyı” dinleyiciye sunuyor. Dünyada böyle bir grup için çok az yapıt bulunduğunu bile bile,’zor ama güzel’ olanın peşinden gidendört  müzisyen, hem günümüz Türk Bestecilerinden yapıt istiyor, hem de baroktan caza müzik  literatüründeki   önemli eserleri kendi grupları için aranje ettiriyor.Amaçları  net ; brass  enstrümanların  farklı  birlikteliklerinin, yeni tını  arayışındaki müziğe ve öncelikle Türk dinleyicisine  yeni  bir soluk getirmesi. GOLDEN HORN BRASS QUARTET,  ‘Bakır Nefesli Enstrümanları’ konserler aracılığıyla  daha  yaygın  ve  popüler  hale getirmek  amacıyla Begüm  Gökmen(Azimov) tarafından  kuruldu  ve çalışmalarına 2004 Temmuz ayında  başladı.Bu amaç doğrultusunda, program seçiminde  titiz  davranan  topluluk, Barok dönemden günümüze uzanan renkli repertuarına ek olarak, birçok Türk besteciye de eser siparişinde bulundu. GOLDEN  HORN  BRASS QUARTET ‘in konserleri, ülkemizde daha önceleri denenen beşli grupların ardından,daha geniş  kitlelerin  bakır  nefesli  enstrümanın  ses  zenginliğiyle  tanışmasında  etkili olmaktadır.Bugüne kadar vermiş oldukları konserler ;  İtalyan  Kültür  Merkezi , Fransız Kültür Merkezi, Afyon Kültür Merkezi,Aksanat Kültür Merkezi, Expo Tv, MSÜ Oditoryum, 1.Bodrum Klasik Müzik Festivali, Avusturya Kültür Ofisi, Galatasaray Lisesidir.
*Piyanolu kuartet (veya solo-duo-trio) için beste yazan bestecilerin kendi müzisyenlerini bulmaları gereklidir.