Yiğit Özatalay

Yiğit Özatalay

1985’te Isparta’da doğdu. Burada başladığı piyano çalışmalarını İzmir’de Turgut Aldemir ve Zafer Çebi’ylesürdürdü. İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde Selen Gülün ve Onur Türkmen’le teori ve kompozisyon, Gülün ve Tuna Ötenel’le caz piyano çalıştı. 2006-2007 öğretim yılı boyunca Krakow Müzik Akademisi’nde Wojciech Widlak ve Wojciech Zych’ten kompozisyon dersleri aldı. İki yıl süreyle Bilgi Müzik’te araştırma görevlisi olarak çalıştı, Michael Ellison’ın asistanlığını yaptı. 2009 yılında Bilgi Üniversitesi’nin sağladığı bursla İtalya’ya giderek Milano Konservatuarı’nda AlessandroSolbiati’yle kompozisyon yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2011’de Türkiye’ye döndü, Genco Erkal’ın yönetip oynadığı Ben Bertolt Brecht oyununda piyanist olarak sahne almaya başladı. 2012’den bu yana İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde tam zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışmakta olan Özatalay, 2013’te başladığı doktora çalışmalarına Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Kompozisyon Bölümü’nde Özkan Manav gözetiminde devam etmektedir. Çağdaş akustik müzik alanındaki beste çalışmalarının yanı sıra farklı topluluklarla besteci-piyanist olarak konserler vermekte, Dostlar Tiyatrosu’nun Yaşamaya Dair ve Merhaba adlı oyunlarında müzik direktörü ve piyanist olarak sahne almaktadır. Mustafa Kemal Emirel ile oluşturduğu davul-piyano ikilisi Yürüyen Merdiven’leÇınar, Güneş ve Bir Deli (2017) ve Yok mu, Var (2018)albümlerini yayınlamıştır.

Website: www.yigitozatalay.com

BAŞLICA KOMPOZİSYONLAR

o Yok Mu Var (isn’t There, There is), 2018, İstanbul.

Edip Cansever’inYok Mu, Varşiiri üzerine on kişilik topluluk için müzik.

Bristol Yeni Müzik Festivali’nde (Nisan 2020) Hezarfen Ensemble tarafından seslendirilmek üzeresipariş edilmiştir.

o Havada Bulutun Ağdığı Gibi (As a Cloud Hangs in the Air), 2015, İstanbul.

Keman, çello ve piyano için müzik.

Trieste Prima Festivali’nde (Kasım 2015) HezarfenEnsemble tarafından seslendirilmek üzere siparişedilmiştir.

o Üç Anadolu Türküsü (Three Anatolian Songs), 2015, İstanbul.

Tiorba için müzik.

Europalia Festivali’nde (Nisan 2015, Brüksel) seslendirilmek üzere Sofie Vanden Eynde tarafındansipariş edilmiştir.

o Kesişen Hayatlar (Intersecting Lives), 2013, İstanbul.

Flüt, trombon, keman ve çello için müzik.

Bilkent Yeni Müzik Günleri’nde (Nisan 2013, Ankara) seslendirilmek üzere Bilkent MSSF tarafından sipariş edilmiştir.

o Yalnız Değilim, Ben de Varım (Non sono da solo, ci sono anch’io), 2012, İstanbul.

Eşzamanlı olarak tenor ve hazırlanmış alto saksofonçalan bir saksofoncu için müzik.

16. Dünya Saksofon Kongresi’nde (Temmuz 2012, İskoçya) seslendirilmek üzere Pieter Pellenstarafından sipariş edilmiştir.

o Bitti Mi, 2010 – 2011, Milano.

32 kişilik orkestra için müzik.

[2 fl., 2 ob., 2 kl., 2 fg., 2 kr., 2 trp., 20 yaylı (6-5-4-3-2)]

o Porte (Doors), 2011, Milano.

Obua ve akordeon için müzik.

Rondò (2011) konser dizilerinde seslendirilmeküzere Divertimento Ensemble tarafından siparişedilmiştir.

o Viyolonsel için İki Parça: Kalabalıklar içindeYalnızlık & Yalnızlık içinde Kalabalıklar (Due pezzi per violoncello solo: Loneliness in the Crowds & Crowds in the Loneliness), 2010, Milano.

Çello için müzik.

o Marş (Marcia), 2010, Milano.

İki keman için müzik.

o Bizim Kalbimiz Moderato Atmıyor (Our Hearts Don’t Beat Moderato), 2008, İstanbul.

Soprano ses ve çello için müzik.

o Bütün İşe Yarayanlar İşe YaramazSanılanlardan Çıkar2007, Krakow.

Aziz Nesin’inÇocuklarımaşiirinden bir dörtlüküzerine klarnet, keman ve piyano için müzik.