Yeni Müzik 1
9 YAYLI İÇİN MÜZİK
25 Şubat 2005 Cuma 19:00
İstanbul Fransız Kültür Merkezi Konser Salonu
Seminer: John Cage, Giacinto Scelsi üzerine
Onur Türkmen, Robert Reigle, Zeynep Bulut
Ex-impro
Özcan Sönmez – “Basso Ostinato Varyasyonları ve Arya” (1992)
Deniz Arat – “Kuyu” (2005)
Ayşegül T. Kostak – “Özlem” (2004)
Onur Türkmen – “Salıncak” (2004)
Selen Gülün – “Numara 1” (2004-2005)
Zeynep Bulut 1978 yılında Adana’da doğdu. Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji (B.A.), Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı yarı zamanlı Şan/Opera ve Sabancı Üniversitesi Görsel Sanatlar Görsel İletişim Tasarım(M.F.A) programlarında lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamladı. Dr. Lewis Johnson ve Selim Birsel danışmanlığında Çağdaş Sanatta Ses İşi başlıklı bir tez yazdı. Benetton Araştırma ve İletişim Merkezi Fabrica’da, Fabrica Musica ve Fabrica Video ile, ses video projesi gerçekleştirdi. Frida “Yaşasın Hayat”(Ateş Tiyatro Topluluğu), Ses, oyun… “mut” ve Palyaço Ruşen ve Ford Mach I (Bilsak Tiyatro Topluluğu) tiyatro projelerine ses tasarım ve müzik yaptı. Dijital sanat oluşumu NOMAD’a katıldı. Zeynep Bulut, doktora çalışmalarına halen İ.T.Ü MİAM’da, Etnomüzikoloji Programı’nda devam etmektedir. Aynı zamanda, Yeditepe Üniversitesi Sanat Yönetimi Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktadır.
Robert Reigle 1983 yılında Giacinto Scelsi’yi ziyaret etti ve New York, Yeni Gine, Tokyo ve İstanbul’da Scelsi’nin “Three Pieces for Saxophone” adlı eserlerinin premierini yaptı. Scelsi analizleri üzerine makaleleri Saxophone Symposium ve Open Space Magazine’de yayınlandı. Robert Reigle şu anda İ.T.Ü MİAM’da etnomüzikoloji bölümünde ders vermektedir ve Iancu Dumitrescu, Ana-Maria Avram, Onur Türkmen ve Şenol Küçükyıldırım gibi müzisyenlerle çalışmaktadır.
Onur Türkmen 1972 yılında Eskişehir’de doğdu. İTÜ’de Çevre Mühendisliği eğitimi gördü.1998 yılında Berklee Caz Kompozisyon bölümünden mezun oldu. Bir çok caz müzisyeni ile Amerika ve Türkiye’de turneler yaptı ve albümler kayıt etti. 2004 yılında MİAM’da kompozisyon üzerine yüksek lisans eğitimini tamamladı.Şu anda MİAM’da doktora eğitimi almakta ve Bilgi Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak dersler vermektedir.
Ex – impro İ.T.Ü MİAM öğretim üyelerinden Robert Reigle tarafından 2003 yılının başında kurulmuştur. Üyelerinin çok farklı müzik geçmişleriyle doğaçlama eserler yaratan grup, geleneksel akımların aksine hiçbir kurala ya da tarza bağlı hareket etmiyorlar ve gerektiği zamanda kural ve tarzlarını kendileri yaratıyorlar. İ.T.Ü MİAM’DA oda müziği dersleri çerçevesinde çalışmaya başlayan grup, bu sezonda çalışmalarına bağımsız olarak devam etmektedir.
Zeynep Bulut: ses
Gülüş Gülcügil: ses
Ayşecan Olgun: piyano
Tuna Pase: flüt
Robert Reigle: tenor saksofon
Onur Türkmen: gitar
Özcan Sönmez 1966 yılında Bulgaristan’da doğmuş ve Plovdiv Müzik-Dans Akademisinde eğitim görmüş ve Beatles armonisi üzerine tezini yazarak mezun olmuştur. 1990’da ailesiyle Türkiye’ye gelmiş ve İ.Ü Devlet Konservatuarına piyanist-koropetitör olarak atanmıştır. 93-2000 yılları arasında ‘Sera’ adlı oda korosunu kurarak birçok salonda konserler vermiştir. Besteleri İş sanat, Aksanat, AKM, İtalyan Kültür,Avusturya Kültür gibi yerlerde seslendirilmiştir. İ.Ü Devlet Konservatuarında Prof. Ramiz Melik Aslanov ile orkestra şefliği ve Mete Sakpınar ile kompozisyon çalışarak Yüksek lisans derecesini almıştır. Çeşitli orkestra şefliği sınıflarına katılan Sönmez, 2004 yılında Romanya-Bükreş Ulusal Müzik Akademisinden opera-senfoni şefliği dalında mezun olmuştur. ‘İstanbul Müzik Öğretmenleri çoksesli korosu’, ‘İstanbul Singers’ gibi topluluklarla çalışımış, 2003 yılında Türkiye’yi Balkan Ülkeleri koro yarışmasında temsil etmiştir. Aynı sene Işıl Kasapoğlu’nımn yönetmenliğini yaptığı ‘Dido ve Aenes’ın şefliğini yapmıştır. 2000 yılından bu yana AKM senfoni konserlerinin TRT çekimlerinde partitür danışmanlığı yapıp, İ.Ü Devlet Konservatuarındaki görevini sürdürmektedir.
Deniz Arat 1978 yılında Tekirdağ’da doğdu. 1996 yılında İzmir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’ni, 2002 yılında burslu olarak devam ettiği Bilkent Üniversitesi kompozisyon bölümünü bitirdi. Burada Işın Metin ile kompozisyon, Zerife Bakihanova ile armoni çalıştı. Şu anda MİAM kompozisyon bölümü yüksek lisans programına devam eden D. Arat, kompozisyon çalışmalarını Pieter Snapper ile sürdürmektedir.
Ayşegül Kostak Toksoy 1977’de İstanbul’da doğdu. 1988 yılında İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Çalgı Eğitim Bölümü’ne girdi. Bu bölümde Prof. Şehvar Beşiroğlu ile Kanun çalıştı. 1994 Yılında bu bölümden mezun olarak, Kompozisyon Bölümüne girdi. Bu bölümde Prof. Dr. Selahaddin İçli, Prof. Mutlu Torun, Prof. Emin Sabitoğlu, Doç. Demirhan Altuğ, Dr. Nail Yavuzoğlu, Yavuz Özüstün ile çalıştı. 1998 Yılında Kompozisyon Bölümü’nden mezun oldu. Aynı yıl İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Türk Sanat Müziği alanında Yüksek Lisans Programına başladı. 2001 Yılında bu programdan mezun oldu. 1999yılında İTÜ MİAM’da Kompozisyon alanında ikinci Yüksek Lisans Programına başlamış, burada Dr. Pieter Snapper ve Dr. Ken Walicki ile kompozisyon çalışmıştır. 2002 Yılında bu programdan mezun olan Toksoy, halen 2001 yılında başladığı İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü TSM alanında Sanatta Yeterlik Programında tez aşamasındadır. Aynı zamanda İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı’nda araştırma görevlisidir.
Bu parça adı gibi kendisi de bizleri özleme mahkum eden 2001 yılında kaybettiğimiz arkadaşımız Özlem Alıcı’ ya ithaf edilmiştir.
Onur Türkmen Biyografisi seminer bölümündedir.
Selen Gülün 1972 yılında doğdu. 1989 yılında İstanbul Belediye Konservatuarı yarı zamanlı Piyano bölümünden mezun oldu. 1992 senesinde İstanbul Üniversitesi İşletme bölümünü bitirdikten sonra müzik eğitimine Mimar Sinan Üniversitesi Devlet konservatuarında devam etti. Hülya Tarcan ile Piyano, Erçivan Saydam ve İlhan Usmanbaş ile Kompozisyon çalıştı. 1996 senesinde aldığı burs üzerine Berklee College of Music’te Caz Besteciliği okumak üzere Amerika’ya gitti. İki senede, özel derece ve ödülle mezun oldu. Orada kurmuş olduğu ‘Just About Jazz’ adlı grubu ile Amerika, Avrupa ve İstanbul’da konserler verdi. Charles Mingus Kompozisyon ödülü ve bursu, British Council Creative Collaborations in Music ödülü almış olduğu ödüllerden birkaçıdır. 1998’den beri İstanbul’da yaşamakta olan besteci/piyanist Selen Gülün, İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü öğretim görevlisi olup, 2003 senesinde ITU MİAM Master programı Kompozisyon bölümünden mezun olmuştur. Müziğin çeşitli dallarında yazmış olduğu eserler Türkiye, İngiltere, İtalya, Amerika, Brezilya ve Fransa’da seslendirilmiş olan Selen Gülün, bestecilik yanında performans çalışmalarına da ‘Just About Jazz’ ve liderliğini sürdürdüğü Trio ile devam etmektedir.
Ensemble Creation Contemporaine
Ayda Boydağ – Keman Arnavutluk’ta doğan Aida Boydağ kemana yedi yaşında Ajet Xhindol Müzik Okulunda başladı. Daha sonra Tiran Güzel Sanatlar Akademisine girdi ve 1996’da mezun oldu. İlk resitalini 16 yaşında iken veren Boydağ, daha sonra Ulusal Keman Yarışmasında birinci oldu. Ülkesindeki savaş nedeniyle ailesiyle birlikte 1997 yılında Türkiye’ye göç eden Aida Boydağ birçok orkestrada çaldı ve 2000 yılında İTÜ MİAM’da Master çalışmalarını Doç. Dr. Cihat Aşkın ile 2004 yılında mezun olarak tamamladı. Hagai Shaham, Alexander Markov ve Igor Oistrakh master sınıflarına da katıldı. Kendisi halen Borusan Filarmoni Orkestrası üyesidir ve özel konser çalışmalarına devam etmektedir.
Minör Özgün Can – Keman 1980, Ordu’da doğdu. Müziğe TRT İstanbul çocuk korosunda başladı. 1990’da İÜ Devlet Konservatuarında Selahattin Yünkuş keman eğitimine başladı, 1999’da mezun oldu.1997’de Yapı Kredi Festivaline katıldı. Yüksek lisans eğitimine İTÜ MIAM’da Doç. Dr. Cihat Aşkın’ın öğrencisi olarak devam etti. 2002’de mezun oldu ve İ.Ü Devlet konservatuarında Doç. Dr. Zülfiye Seçkin ile sanatta yeterlilik çalışmalarına başladı. Enka Sinfonietta, C.R.R Senfoni Orkestrası, Borusan Filarmoni, İstanbul Oda Orkestrası gibi orkestralarda görev alan Can, İ.Ü devlet konservatuarında araştırma görevlisidir.
Niola Karaçar – Keman 1984, İstanbul’da doğdu. Keman öğrenimine 1992’de İÜ Devlet konservatuarında yarı zamanlı olarak başladı. 1999 yılında tam zamanlı statüsünde Veniamin Varsawsky ile devam etti. CRR Senfoni Orkestrası ile de konserler veren Karaçar, lisans eğitimine İÜ Devlet Konservatuarında devam etmektedir.
Ceylan Gürkan – Keman 1981, İstanbul’da doğdu. 1992’de İ.Ü Devlet Konservatuarında keman eğitimine başladı ve lisans eğitimini Alexander Samoylenko’nun öğrencisi olarak 2003’de tamamladı. Ayrıca İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası, Enka Sinfonietta, Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası, Işık Oda Orkestrası ve CRR Senfoni orkestrası ile konserler vermeye devam etmektedir.
Elif Kantarcı – Viyola 1980’de istanbul’da doğdu. Viyola öğrenimini İ.Ü Devlet Konservatuarı’nda Ani İnci ve Çiğdem Altaş Epikmen ile sürdürdü. Çeşitli solo ve oda müziği konserlerinde yer aldı. Mathias Bucholz,Tatjana Masurenko ve Ruşen Güneş’in ustalık kurslarına katıldı. 2002 yılında Almanya’da uluslararası Beethoven Festivali kapsamında Peter Gülke,Helmut Rilling ve Kryztof Penderecki gibi tanınmış şeflerle çalıştı. Enka Sinfonietta orkestrası, İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası, Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası, Işık Üniversitesi Oda Orkestrası ve C.R.R Senfoni Orkestrası’yla konserlere katıldı. 2003 yılında mezun oldu ve aynı okulda araştırma görevlisi oldu. Halen yüksek lisans çalışmalarını Çiğdem Altaş Epikmen ile sürdürmekte ve C.R.R Senfoni Orkestrası’ndaki görevine devam etmektedir.
Öykü Koçoğlu – Viyola 1982, İstanbul’da doğdu. 1993’de İ.Ü Devlet konservatuarında Selçuk Kundakçı ve Ani İnci ile viyola çalıştı. 1999’da Almanya-Bremen Müzik Akademisi Gençlik Orkestrasında çalmaya hak kazandı. 2001’de Ayvalık Uluslar arası müzik akademisinde Tatjana Masurenko, 2003’de Ruşen Güneş ve 2004’de Fransa-Russian Music School’da Yuri Gandelsman’ın master-class kurslarına katıldı. Sergei Kalyanov, Yuri Semenov, Aksar Mukanov ve Alexander Brussilovsky ile oda müziği çalıştı. CRR Senfoni Orkestrası, Işık Oda Orkestrası’nda görev aldı. 2004’de mezun olan Koçoğlu, çalışmalarını Çiğdem Altaş Ekipmen ile sürdürmekte ve İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’ndaki görevine de devam etmektedir.
Yelda Özgen Öztürk – Viyolonsel Ankara’da doğdu. İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda viyolonsel, oda müziği ve orkestra dersleri aldı. 1996 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Matematik bölümünü, 2002 yılında İTÜ MİAM’ da viyolonsel dalında yüksek lisansını tamamladı. Özgen solo, oda müziği konserleri verdi, orkestralarda çaldı. Anatolia grubunun “Ege ve Balkan Dansları” ve “Itri ve Meragi” başlıklı iki CD çalışmasında yer aldı. Halen çalışmalarına İTÜ MİAM’da doktora öğrencisi ve araştırma görevlisi olarak devam etmektedir.
Dilbağ Tokay – Viyolonsel Viyolonsel eğitimine, çalışmalarını halen sürdürdüğü Prof. Reşit Erzin ile, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda başladı. Alexander Rudin, Mikhail Khomitzer ve Niels Ullner’ın yaz kurslarına katıldı. İstanbul Müzik Festivali Genç Solistler Dizisi ve C.R.R Konser Salonu Gençlik Festivali Genç Yetenekler Dizisi’nde resital ve oda müziği konserleri verdi. Emine Serdaroğlu ile kurdukları viyolonsel & piyano ikilisiyle; İstanbul’un çeşitli konser salonlarında, 8. Uluslararası Eskişehir Sanat ve Müzik Festivali, 2. Kars Kültür ve Sanat Festivali’nde, yurt dışında da İsveç, Almanya, Fransa ve KKTC’de resitaller verdi. 2005 yılında Almanya’da Oda Müziği Akademisi’ne katıldı. Aynı yıl Almanya’da orkestra eşliğinde P. Trein’in eserinin ilk seslendirilişini seslendirdi. Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda sanatta yeterlik (doktora) programına devam eden Dilbağ TOKAY, aynı Konservatuar’da Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktadır.
Aycan Bilginer – Kontrbas 1978, İstanbul’da doğmuştur. Kontrbas eğitimine 1989 yılında İ.Ü Devlet konservatuarında başladı. 2000’de Mimar Sinan Devlet konservatuarından mezun oldu. Bursa Senfoni Orkestrası, Antalya Senfoni Orkestrası, Teksel Filarmoni ve CRR Senfoni Orkestrasında çalıştı. Halen İstanbul Oda Orkestrası ve İstanbul Devlet Senfoni Orkestrasıyla çalışmaya devam eden Bilginer, 2003 yılından beri Kocaeli Güzel Sanatlar Fakültesi Kontrbas bölümü öğretim görevlisidir.
YENİ ELEKTRONİK MÜZİK
25 Mart 2005 Cuma 18:30
İstanbul Fransız Kültür Merkezi Konser Salonu
Seminer: Elektro-akustik Müzikte Prodüksiyon Değerleri ve Estetik – Pieter Snapper
Ozan Baysal – “Wasteland Blues” (Görseller: Sinem Özcan)
Mete Sakpınar – “Bir Varmış…”
Aykut Şahlanan – “Yansımalar”
Gözen Atila – “Formalité”
Erden Özer Yalçınkaya – “Kırak”
Pieter Snapper – “Malifornia”
Barkın Engin, Burak Tamer – “Perpetual”
Pieter Snapper, besteci ve tonmaysterdır. Lisans öğrenimini California Üniversitesi’nde, doktorasını ise Chicago Üniversitesi’nde tamamladı. Oberlin Konservatuarı’nda ve Michigan’daki Grand Valley State Üniversitesi’nde dersler verdi. 1994 yılında Raymond Hubbell Ödülü’ne ve 1989 yılında California Berkeley Üniversitesi’nin Eisner Ödülü’ne layık görüldü. Çeşitli makale ve besteleri yayımlanan Snapper’ın eserleri 20’ye yakın ülkede seslendirildi. Tonmayster olarak Chicago Senfoni Orkestrası, İrlanda Ulusal Senfoni Orkestrası, Cleveland Oda Orkestrası ve Beethovenhalle Orkestrası’nın yanı sıra Bonn Radyosu ve TRT ile çalıştı. Halen MİAM Stüdyoları’nda Kayıt Direktörü ve Baş Tonmayster olarak görev yapan Snapper, aynı zamanda bilgisayar müziği, kayıt ve miks teknikleri konularında ders veriyor.
Ozan Baysal 2000 yılında Koç Üniversitesi Ekonomi bölümünden mezun olduktan sonra 2001 yılında İTÜ MiAM’da Müzik Teorisi yüksek lisansına başladı. ‘Stravinsky ve Polymodal Chromaticism’ üzerine yaptığı tezle 2004 yılında mezun olan Baysal 2005 yılında yine MiAM’da Kompozisyon doktorasına kabul olarak, Pieter Snapper ile çalışmaya başladı ve halen sürdürmektedir.
Sinem Özcan 1997 yılında Türsak ve İfsak’da aldığı derslerle fotoğrafa başlayan Sinem Özcan 2000 yılında girdiği Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Bölümü’nde eğitimine devam etmektedir. Yerli-yabancı birçok fotoğrafçıya asistanlık yapan Özcan, şu anda serbest fotoğrafçı olarak çalışmaktadır.
Mete Sakpınar 1954 yılında doğan Mete Sakpınar, annesi ile piyano çalışarak müzik hayatına başlar. Sonrasında Firuzan Saydam ve Metin Öğüt’den piyano dersleri alır ve 1975 yılında Ankara (H.Ü.) Devlet Konservatuarı Piyano ve Kompozisyon bölümüne girerek Ercivan Saydam ile solfej, armoni, kontrpuan, füg ve Gülay Uğurata ile piyano çalışır. 1978 yılında İstanbul (M.S.Ü.) Devlet Konservatuarı Kompozisyon bölümüne geçer, Seher Tanrıyar ile piyano, İlhan Usmanbaş ile kompozisyon eğitimini 1979 yılında tamamlar. 1980 yılında L’Ecole Normale de Musique de Paris’de Tony Aubin ile Kompozisyon ve Ginette Keller ile Füg bölümlerinde lisans eğitimine başlayan Sakpınar, 1981 yılında birincilik ve bir mansiyon ile ödüllendirilerek burs kazanır. Aynı yıl kompozisyon eğitimine Jacques Casterede ile devam ederken Orkestra şefliği bölümünü kazanır. 1983 yılında lisansını tamamlayarak New York’a yerleşir ve 1984 yılında 2 yıl boyunca şefliğini ve sanat yönetmenliğini sürdürdüğü New York Concertante Orchestra’sını kurar. Lisansüstü eğitimine 1985 yılında The Juilliard School of Music’in Kompozisyon bölümünde başlayan besteci, Irving Berlin bursu kazanır, Milton Babbitt ile kompozisyon ve Donald Howe ile elektronik müzik çalışır. 1988-1991 yılları arasında New York East Village’da Fermata sanat galerisini kurar ve yönetir. Ülkemiz ve New York, Paris, Viyana gibi sanat merkezi kabul edilen bir çok kentte çalışmaları seslendirilen Mete Sakpınar, 1991 yılından bu yana sanatta yeterliliğini tamamladığı İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kompozisyon bölümünde eğitmenlik yapmaktadır.
Aykut Şahlanan müzik hayatına Fahriz Akarsu ile piyano ve kompozisyon çalışarak başlar. Lisans derecesini tamamladıktan sonra ses mühendisliği ve elektroakustik kompozisyon çalışmalarını İ.T.Ü Miam’da Pieter Snapper ile sürdürür. Elektronik ve elektroakustik parçaları WFMU’s World of Echo, Electric Rainbow Coalition/Dartmouth College ve Foldover/Timara-Oberlin gibi yerlerde seslendirilir. Şahlanan, şu anda İMAJ Müzik stüdyolarında ses mühendisi olarak çalışmaktadır.
Yansımalar sesin kristale çarpması sonrasında farklı yönlere dağılmasını anlatır. Beş bölümden oluşmaktadır: intro, reflections, in the cyristal, piano rain, final
Gözen Atila 1978 yılında doğdu. 1995 – 2001 Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümünde öğrenim görürken; 2. sınıftan ayrılır ve 2003 – 2004 döneminde Yıldız Üniversitesi Duysal Tasarım Programı Müzik Teknolojileri Bölümünde eğitimine halen devam etmektedir.
Erden Özer Yalçınkaya 1972 yılında doğdu. Lisans eğitimini Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümünde tamamlamıştır. Şu anda bir reklam ajansında sanat yönetmenliği yapan Yalçınkaya, 2002’de Domestic Lo-Fi elektronik müzik platformuna katıldı. Halen bireysel çalışmalarının yanında, Replikas adlı avant-garde rock grubunda elektronik processing yapmaktadır.
Pieter Snapper Bestecinin biyografisi seminer bölümündedir.
Burak Tamer 1979 yılında İstanbul’da doğdu. YTÜ Elektronik ve Haberleşme Mühendisliğinden mezun olduktan sonra , İTÜ MİAM Ses Mühendisliği ve Tasarım bölümünde eğitimine devam etmektedir. 2002’den beri çeşitli projelerde müzisyen, besteci, ses mühendisi ve prodüktör olarak çalışmaktadır.
Barkın Engin 1978 yılında İstanbul’da doğdu. Marmara Üniversitesi Reklamcılık bölümünden mezun olduktan sonra, İTÜ MİAM Ses Mühendisliği ve Tasarım bölümünde eğitimine devam etmektedir. Avant-garde rock topluluğu Replikas’ın kurucu üyelerindendir. 2002’den beri çeşitli projelerde müzisyen, besteci, ses mühendisi ve prodüktör olarak çalışmaktadır.
KLARNET, FAGOT, ÇELLO, PİYANO İÇİN YENİ MÜZİK
29 Nisan 2006 Cuma 18:30
İstanbul Fransız Kültür Merkezi Konser Salonu
Seminer: Müzikte Soyutluk Kavramı – Michael Ellison
Onur Türkmen – “Soru” (3 bölüm)
Ayşecan Olgun – “Misfit” (1. ve 2. bölüm)
Esin Gündüz – “Universal Bicycle”
Jeff Mc Auley – “Prelude and Fantasy”
Deniz Arat – “Klarnet ve Piyano için 2 bölüm”
Berke Hitay – “Transcendental Dragon”
Selen Gülün – “Uzaklar”
Michael Ellison 1969 New Jersey doğumlu olan Michael Ellison New England Conservatory, Tufts University, University of California’da kompozisyon eğitimi görmüş ve Santa Barbara Üniversitesinde doktorasını tamamlamıştır. William Kraft, WA Matheiu, Pieter van den Toorn, Janet Schmalfeldt ve Hintli vokal üstadı Pandit Pran Nath birlikte çalıştığı hocalardan bazılarıdır. “National Endowment for the Arts” tarafından “Borromeo Quartet” için kendisine bir eser ısmarlanmış ve bu eserin prömiyeri 2002 yılında Santa Barbara’da yapılmıştır. 1995 yılında prestijli “First Music 11” yarışmasında birincilik alan eserinin prömiyeri ise New York’un ünlü Carnegie Hall konser salonunda yapılmıştır. Aldığı diğer ödüller arasında New England Konservatuarı Beebe kuruluşu ödülü, Ojai festivali özel ödülü, Barlow Endowment ve ASCAP ödülleri sayılabilir. Eserleri Pittsburg New Music Ensemble, Berlin Saxophone Quartet, Froydis Ree Wekre ve Calgary Philharmonic tarafından seslendirilmiştir. 1997-98 yılları için aldığı Fulbright bursu ve ARIT ( Amerikan Türkiye Araştırmaları Enstitüsü)’nün yardımları ile 2000-2001 yılları arasında Türkiye’de klasik ve halk müzikleri üzerine kapsamlı bir alan araştırması yapmıştır.
Ex – Impro İ.T.Ü MİAM öğretim üyelerinden Robert Reigle tarafından 2003 yılının başında kurulmuştur. Üyelerinin çok farklı müzik geçmişleriyle doğaçlama eserler yaratan grup, geleneksel akımların aksine hiçbir kurala ya da tarza bağlı hareket etmiyorlar ve gerektiği zamanda kural ve tarzlarını kendileri yaratıyorlar. İ.T.Ü MİAM’da oda müziği dersleri çerçevesinde çalışmaya başlayan grup, bu sezonda çalışmalarına bağımsız olarak devam etmektedir.
Robert Reigle: tenor saksofon
Onur Türkmen: gitar
Zeynep Bulut: vokal
Tuna Pase: flüt
Barış Güvenenler: viyolonsel
Onur Türkmen 1972 yılında Eskişehir’de doğdu. İTÜ’de Çevre Mühendisliği eğitimi gördü.1998 yılında Berklee Caz Kompozisyonu bölümünden mezun oldu. Bir çok caz müzisyeni ile Amerika ve Türkiye’de turneler yaptı ve albümler kayıt etti. 2004 yılında MİAM’da kompozisyon üzerine yüksek lisans eğitimini tamamladı.Şu anda MİAM’da doktora eğitimi almakta ve Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak dersler vermektedir.
Ayşecan Olgun 1991 yılında M.S.Ü. Devlet Konservatuarı trombon bölümüne girdi. Üç yıl boyunca Sezai Tarakçı ile trombon çalıştıktan sonra kompozisyon bölümüne girdi. Volkan Barut ile armoni, Erçivan Saydam ile kontrpuan İlhan Usmanbaş ve Hasan Uçarsu ile kompozisyon, Cumhur Bakışkan ile füg çalıştı. 2001 yılında lisans derecesi ile mezun oldu.Konservatuara girdikten sonra 10 yıl boyunca Hatice Mertcan ile piyano çalışmalarını sürdürdü. 2002 yılında MİAM da kompozisyon bölümünde yüksek lisans eğitimine başladı ve çalışmalarını Ken Walicki, Reuben de Lautour ve Pieter Snapper ile yürüttü. Ayşecan Olgun’un Yaylı Çalgılar Dörtlüsü 2000 yılında M.S.Ü Devlet Konservatuarında, flüt,klarnet ve piyano için triosu 2001 yılında İtalyan Kültür Merkezinde, soprano,klarnet ve piyano için müziği 2003 yılında Cemal Reşit Rey Konser Salonunda seslendirilmiştir.
Esin Gündüz 1983 İstanbul’da doğdu. Müzik eğitimine İstanbul Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde viyola çalarak başladı. Bilgi Üniversitesi müzik bölümüne kabul edilerek Nükhet Ruacan’la caz-vokal, Selen Gülün’le armoni çalıştı. Ensemble, doğaçlama teknikleri, kulak eğitimini Bilgi Üniversitesi öğretim üyeleriyle sürdürdü. 3. seneden itibaren performansın yanı sıra Selen Gülün’le başladığı kompozisyon eğitimine halen devam etmektedir. Yazdığı eserler arasında caz stili “şarkı” formunda parçalar yanında, altyapı enstrümanları ve üflemeliler için geniş formda parçalar da bulunmaktadır.
Universal Bicycle, duyamayacağımız uzaklıktaki seslerin sürekli algıladığımız ya da duyumsadığımız gayet yaşamsal döngülerle olabilecek benzerliğini vurguluyor..
Jeff Mc Auley 1973 yılı New Jersey doğumlu. Çello eğitimine yedi yaşında başladı. Lisansını 1996’da Queens College’da performans alanında tamamlayan müzisyen, ardından master programını Northern Illinois University’de tamamladı. Jeff çello öğrenimini önemli çellistler arasında yer alan Marc Johnson, Stephen Kates ve Barbara Stein Mallow ile yapmıştır. Çello eğitimin yanı sıra kendisi oda müziği alanında Vermeer, Julliard, Fine Arts, Orion ve Tokyo string quartet üyeleri ile çalışmıştır. Performanslarının yanı sıra kompozitör olarak eserleri Amerika Birleşik Devletlerinin birçok şehrinde konser salonları, radyolar, televizyon ve tiyatro salonlarında çalınmış, bunun yanı sıra Slovenya, Thailand, İngiltere ve Türkiye’de eserleri dinleyicilerle buluşmuştur. Jeff halen Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışmalarına devam etmektedir.
Deniz Arat 1978 yılında Tekirdağ’da doğdu. 1996 yılında İzmir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’ni, 2002 yılında burslu olarak devam ettiği Bilkent Üniversitesi kompozisyon bölümünü bitirdi. Burada Işın Metin ile kompozisyon, Zerife Bakihanova ile armoni çalıştı. Şu anda MİAM kompozisyon bölümü yüksek lisans programına devam eden Deniz Arat, kompozisyon çalışmalarını Pieter Snapper ile sürdürmektedir.
Berke Hitay müzik eğitimine 1991 yılında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda başlamıştır. Lise devresini bitirdikten sonra eğitimine aynı alanda devam etmek üzere, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nden 1997’de tam burs kazanmış, buradan da fagot dalında 2001 yılında fakülte birinciliğiyle mezun olmuştur. Ciddi anlamda bestecilikle, ancak Master yapmak için gittiği Manchester Royal Northern College of Music’te tanışan Berke, burada İngiliz besteci Anthony Gilbert danışmanlığında Tez Portfolyosu kapsamında iki eser yazdı. Berke, 2003 yılında mezun olduktan sonra İstanbul’a döndükten sonra, şu anda müziğe ilk başladığı İ.Ü.Devlet Konservatuarı’nda doktora eğitimine devam etmekte, burada öğretim görevlisi olarak çalışmakta, ve aynı zamanda İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde orkestra sanatçısı olarak görev almaktadır.
Transcendental Dragon (op.2), çello ve piyano için, M.C. Escher’in Ejderha adlı çiziminden esinlenerek yazılmıştır. Resimde, kendi 2 boyutlu düzleminin bilincinde olan ve kafasını, deldiği gövdesinin içinden geçirerek 3. boyuta ulaşmaya çalışan bir ejderha tasvir edilmiştir. Transcendental Dragon buna itafen, kendini yer aldığı müzikal düzlemden kurtarmaya çalışan, fraktal yapıya sahip 3 kesitli bir eserdir. Açılışta çello ad-lib pasajının tüm eserin minyatür bir versiyonu olmasıyla, eser yapısal olarak fraktalite kazanırken, tematik açıdan fraktalite, Gustavo Diaz Jerez’in Fractmus adlı bilgisayar programının yardımıyla oluşturulan ezgilerle sağlanmıştır; (bunlar ikinci kesitte piyanoda Morse-Thue dizisinin çevirisiyle, üçüncü kesitte de çello ve piyano partilerinde Wolfram’ın Hücresel Özdevinim dizisinin çevirisiyle duyulabilir). Escher’in resmindeki mücadeleci ejderhayı tasvir eden çello, ona yavaş yavaş katılan 2 boyutlu düzlem olarak betimlenebilecek olan piyanoyu eser boyunca alt etmeye çalışır.
Selen Gülün 1989 yılında İstanbul Belediye Konservatuarı yarı zamanlı Piyano bölümünden mezun oldu. 1992 senesinde İstanbul Üniversitesi İşletme bölümünü bitirdikten sonra müzik eğitimine Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda devam etti. Hülya Tarcan ile Piyano, Erçivan Saydam ve İlhan Usmanbaş ile Kompozisyon çalıştı. 1996 senesinde aldığı burs üzerine Berklee College of Music’te Caz Besteciliği okumak üzere Amerika’ya gitti. İki senede, özel derece ve ödülle mezun oldu. Orada kurmuş olduğu ‘Just About Jazz’ adlı grubu ile Amerika, Avrupa ve İstanbul’da konserler verdi. Charles Mingus Kompozisyon ödülü ve bursu, British Council Creative Collaborations in Music ödülü almış olduğu ödüllerden birkaçıdır. 1998’den beri İstanbul’da yaşamakta olan besteci/piyanist Selen Gülün, İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü öğretim görevlisi olup, 2003 senesinde İTÜ MİAM Master programı Kompozisyon bölümünden mezun olmuştur. Müziğin çeşitli dallarında yazmış olduğu eserler Türkiye, İngiltere, İtalya, Amerika, Brezilya ve Fransa’da seslendirilmiş olan Selen Gülün, bestecilik yanında performans çalışmalarına da ‘Just About Jazz’ ve liderliğini sürdürdüğü Trio ile devam etmektedir.
Klarnet, Fagot, Çello, Piyano Quartet
Ebru Mine Sonakın – Klarnet 1976 yılında İstanbul’da doğdu. Klarnet eğitimine 1987 yılında M.S.Ü Devlet Konservatuarı’nda Ahmet Ermakastar ile başladı ve eğitimini Feza Çetin ile sürdürdü. 1997’de İtalya’da “Corsi Internazionali di Musica” yaz kursunda Romolo Tisano ile çalıştı. Mehmet Ermakastar’ın İzmir ve İstanbul’da yaptığı klarinet kurslarına ve 2000 yılında Fransa’da “Académie Internationale d’Eté de Nice”de Guy Deplus’nün “master-class”ına katıldı. 25. Uluslararası İstanbul Müzik Festivali “Genç Solistler Dizisi” kapsamında, İzmir Konservatuarlar arası Oda Müziği Festivali’nde, İ.D.S.O ile solo ve oda müziği konserleri verdi. 2000 yılında Yüksek Lisans diplomasını alan Ebru Mine Sonakın, Cemal Reşit Rey Senfoni Orkestrası’nın klarnet grup şefi olarak çalmakta ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktadır.
Müge Hendekli – Piyano 1975’te İstanbul’da doğdu. 1981-1997 yılları arasında Prof. Ova Sünder’in öğrencisi olarak İ.Ü. Devlet Konservatuarı’nda yarı zamanlı piyano öğrenimi gördü. 1993’te Robert Lisesi ve 1997’de B.Ü. Felsefe Bölümü’nden mezun oldu. 24, 25 ve 29. Uluslararası İstanbul Müzik Festivali Genç Solistler dizisinde yer aldı. 1999’da New York Üniversitesi’nde Dr. Sara Davies Buechner ile sürdürdüğü master çalışmalarını tamamladı. Şubat 2003’te Graz’da düzenlenen 5. Uluslararası Schubert ve Modern Müzik yarışmasına vokal-piyano kategorisinde katıldı. 2002’de İTÜ MİAM Müzik Doktora programına kabul edilerek Devlet Sanatçısı Ayşegül Sarıca ile çalışmalarına başladı. Halen, İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde tam zamanlı öğretim görevlisi ve İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda korepetitör olarak çalışmaktadır.
Berke Hitay – Fagot Biyografisi besteciler bölümdedir.
Jeff Mc Auley – Çello Biyografisi besteciler bölümdedir.
KARMA KONSER
28 Mayıs 2005 Cumartesi 17:00
İstanbul Fransız Kültür Merkezi Avlusu
Seminer: Çağdaş Müzikte Geleneksel Perküsyon Enstrümanlarının Kullanımı – Amy Salsgiver
Turgut Pöğün – “Yüksel In Berlin”
Golden Horn Brass Quartet (Begüm Gökmen – Korno, Elmar Azimov – Trompet, Eldar Aliyev -Trompet, Chıkara Shıojıma – Trombon)
Murat Yakın – “Planet X”
Orhun Orhon – “Flüt ve Klarnet İçin Yeni Müzik”
(Ebru Mine Sonakın – Klarnet, Aysu Sulu- Flüt)
Mehmet Can Özer – “Öznel Gerçeklik”
Oya Çınar – “Brezee”
(Aylin Özer-Flüt, Oben Arıca-Obua, Şenol Arkun-Viyolonsel)
Erdem Helvacıoğlu – “Personal Crisis”
Onur Türkmen – “Otel Oteli (2 bölüm)”
(Şebnem Ünal – Soprano, Dilbağ Tokay – Çello)
Bilgehan Öziş – “Music For a Toilet”
Ex – Impro (Onur Türkmen – Gitar, Zeynep Bulut -Vokal, Tuna Pase – Flüt)
Amy Salsgiver Cleveland Ohio’da doğdu.1997’de Manhattan School of Music’de okumak için New York’a taşındı. Christopher Lamb (New York Philharmonic), Duncan Patton (Metropolitan Opera) ile birlikte klasik müzik; Claire Heldrich (New Music Consort, PULSE Percussion Ensemble) ve ünlü perküsyoncu Steve Schick ile birlikte oda müziği çalıştı. Bu çalışmalarından sonra Ghana’ya giderek usta Kakraba Lobi ile Gyil adlı Afrika kökenli perküsyon enstrümanının eğitimini aldı. 2003’de Londra’daki Kraliyet Müzik Akademisi’nden mezun oldu.Amy, İstanbul Borusan Flarmoni orkestrası, National Symphony Orchestra of Ireland, New York Chamber Opera, The Philadelphia Virtuosi, Alarm Will Sound ( New York kökenli bir çağdaş müzik grubu) ve Bobby Sanabria’s Afro-Cuban Big Band gibi çok çeşitli gruplarda çaldı.
1)Temazcal – Javler Alvares 1984 – maracas ve teyp
Bu çalışmanın adı antik Aztek’de “yanan ateş” anlamına gelen Nahuati kelimesinden gelmektedir. Temezcal’daki marakas materyali çoğunlukla Latin-Amerika (Karayip bölgesi, güneydoğu Meksika, Küba, Orta Amerika,Kolombiya ve Venezüella) müziğinde bulunan geleneksel örneklere göre çizilmiştir. Bu müziklerde genelde marakaslar, küçük gruplarda eşlik edici olarak kullanılırlar. Tek istisna Venezuella’da görünür, marakas sadece ritim ve vurgu noktalamasını aşar ve solo bir enstrümana dönüşür. “Bu noktada çalgıcının ustalıkla kompleks ritim yapıları kurmak için, polifoni yaratacağı bir parça hayal ettim. Sonuçta; marakasın genel olarak sesini hatırlatan eşlik edici tarzını tamamen ortadan kaldıracaktı. Teypdeki ses kaynakları harp, folk gitar, bambu çubukları ve marakas’dan oluşmaktadır.” Teyp 1983’ün son aylarında Kraliyet Müzik Akademisi’ndeki Electronic Music Studio’da hazırlanmıştır. 1984’de Londra’daki EMAS serisinde ilk kez seslendiren kişi olan Luis Julio Toro’ya itaf edildi. Temazcal; 1985’de Bourges Electro-Acoustic Music Festival’inde beri dünyanın dört bir yanında önemli perküsyoncular tarafından icra edilmektedir.
2) Anvil Chorus – David Lang 1991
“The Anvil Chorus metal işçiliği hakkındadır. Orta çağda metal işçiliği dünyanın en yüksek sesiydi. Büyük projeler için tüm metal işçileri tek bir metale vururlardı ve çekiç vuruşlarını kontrol etmek için melodiler uydururlardı. Böylelikle birbirlerinin alanlarından uzak durur, ve birbirlerine vurmazlardı. Bu parçada perküsyoncuların işe yaramaz çeşitli metaller seçmelerine izin verilir.” Bu eser 1991’de Steve Schick için yazılmış ve ona ithaf edilmiştir.
3) Kpan Logo – Kakraba Lobi (Geleneksel Gyil Parçası)
Gyil (okunuşu jili) bagetle çalınan klavyeli çalgılar ailesinin atasıdır. Ateş üstünde asılı tutularak hazırlanmış 14 adet ahşap tahtadan yapılmıştır. Sesi klasik batı müziğinde kullanılan marimbaya benzer, ama karakteri, tınısı ve müzikal aralığı bakımından tamamen farklıdır. Ghana, Burkina Faso ve Cute Daivoire’de yaşayan Lobi ve Dagara’ların geleneksel çalgısıdır. Tüm Batı Afrika’da ağaç sesinin fiziksel olarak insan ve hayvan vücudundaki suyu dengeleyen bir titremeden geldiğine inanılır. Gyil; düğünden cenazeye, danstan günlük eğlenceye kadar her alanda kullanılır. Bu toplumlarda Gyil’yi her erkek en az bir,iki ezgi olsa da çalabilir. Gyil ustası; icraci olduğu kadar enstrüman yapımcısıdır ve hayatının çoğunu enstrümanını çalışarak geçirir. Gyil, yüzyıllar boyunca babadan oğula geçen geniş bir solo ve oda müziği repartuarına sahiptir. Gyil geleneği cazda olduğu gibi “melodi-doğaçlama-melodi” formu üzerine kurmuştur. Genç icracıların dahi karmaşık parçaları ezberlemeleri, dans hareketlerine ve şarkıcının yönlendirmesine göre doğaçlama çalmaları beklenir.
Turgut Pöğün 1977 İzmir doğumlu. Müzik eğitimine Fırat Kutluk ile 1990’da başlamıştır. 1995’te Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Teori ve Kompozisyon bölümünde lisans eğitimine başlamış, mezuniyetini takiben kompozisyon dalında yüksek lisans eğitimini Istanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi ve Rotterdam’da sürdümüş, 2005 yılında Hogeschool voor Music en Dans’dan mezun olmuştur. Lisans ve Yüksek lisans eğitimi sırasında Işın Metin, Elhan Bakihanov, Mehmet Okonşar, İlhan Usmanbaş, Peter-Jan Wagemans ve Klaas De Vries ile çalışmıştır. Eserleri Türkiye, Makedonya ve Hollanda’da çeşitli konserlerde seslendirilmiştir. Balkan Network Meeting kapsamında eserleri ile Türkiyeyi temsil etmiş (2000), İstanbul Gitar Günleri Klasik Gitar için beste yarışmasında ikincilik (2002), Kültür Bakanlığı senfonik orkestra için beste yarışmasında mansiyon almıştır (2004).
Murat Yakın 1977 yılında Ankara’da doğdu. 1999’da Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nı kazandı. Burada Ertuğ Korkmaz ile Kompozisyon, Armoni ve Kontrpuan çalıştı. 2003 yılında İTÜ’ye bağlı MİAM’a kompozisyon yüksek lisansı yapmak üzere kabul edildi. Çalışmalarına burada Pieter Snapper, Kamran İnce ve Reuben de Lautour ile devam etmektedir.
Planet X, “concrete” temelli bir parçadır. Ses kaynağı olarak damla sesleri kullanılmıştır. Damla sesi bilgisayarda analiz edilerek sentetik seslerle tekrar ele alınmıştır. Başlıca, sesi uzatma, sesin tonunu değiştirme, spektrumunu takip ederek katmanlara ayırma ve bu katmanları geliştirme, sentetik ses üreten osilatörün dalga formunu değiştirme gibi yöntemler kullanılmıştır. Damla sesi (yalın haliyle) parçanın ortalarına doğru perküsif bir efekt olarak belirir, sonlara doğru birden fazla damla sesi bilgisayarda işlemden geçirilerek başkalaştırılmıştır. Bunun dışındaki sesler sentetik seslerdir ve parçayı büyük oranda bunlar oluşturmaktadır.
“Bu parçada vermek istediğim bir düşüşün hikayesiydi: Kurtuluş umuduyla verilen bir mücadelenin mağlup sonuçlanması. Yabancı bir gezegenden kaçmaya çalışıyorsunuz, kuvvetli fırtınalarla başedemeyip bir mağaraya giriyor ve mağaranın diğer çıkışında tekrar deniyorsunuz. Ancak o kadar kuvvetli değilsiniz, fırtınayı yenemiyorsunuz ve geriye sadece kendi ağıtınız ve fırtınanın sesi kalıyor.”
Orhun Orhon 1977 senesinde, Ankara’da doğmuştur. 1995 senesinde; Bilkent Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, Teori/Kompozisyon bölümüne kabul edilmiştir. Lisans eğitimi süresince Elhan Bakihanov ile kompozisyon çalışmış; 2001 yılında mezun olarak, Fransa’da Acedemie Internationale de Musique de Gaillard’da, Rainer Boesch’un kompozisyon sınıfına katılmıştır. Bir yıl sonra Türkiye’ye dönerek Bilkent Üniversitesi’nde Mahir Cetiz, Füsun Köksal ve Işın Metin ile çalışarak 2004 yılında Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. Orhon, halen aynı üniversitede, Sanatta Yeterlilik programında, Gürer Aykal ile orkestra şefliği, Işın Metin ile kompozisyon çalışmaktadır. Çalışmalarından bir kısmı Türkiye ve Fransa’daki akademik konserlerde seslendirilmiştir.
Mehmet Can Özer 1981’de Erzurum’da doğdu. Müzik çalışmalarına 9 yaşında başladı. Lise yıllarında yarı-profesyonel rock ve caz gruplarında klavye ve piyano çaldı. 1998 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Kompozisyon Sanat Dalı’na burslu kabul edildi. Aynı yıl Halıcı-Midi Bilgisayarla Beste Yarışmasında Türkiye Birincisi oldu. 1998-2004 arasında Bujor Hoinic ile kompozisyon ve orkestra şefliği çalıştı. Pek çok oda müziği ve orkestral eserle birlikte, bağımsız olarak elektroakustik müzik besteledi. 2003 yılında 30. Bourges Elektroakustik Yarışmasını kazandı. Mezuniyetinin ardından, 2004 yılında, Cenevre ve Zürih konservatuarlarına kabul edildi. Bu okullarda elektroakustik ve akustik bestecilik üzerine Michael Jarrell, Rainer Boesch ve Gerald Bennett ile çalıştı. 1998 yılından bu yana çeşitli stüdyolarda bestecilik, aranjörlük ve tonmeisterlik yaptı. Bununla beraber, kısa metrajlı film, tiyatro, reklam müziği, televizyon ve çeşitli bilgisayar ortamları için müzikler besteledi. Eserlerini seslendirmek üzere Fransa, Romanya, Kosova ve İsviçre’deki çeşitli festivallerden davet aldı.
“Öznel Gerçeklik kavramı, Kierkegaard tarafından ortaya konmuş, özet olarak kişinin kendi kendisiyle,varoluşuyla ve inancıyla ilgili, paradoksal bir bakış açısıdır.Günlük hayatta bu durum sıkça karşılaştığımız, çeşitli sıkıntılara neden olan inanç-bilim ikileminde kalan insanların, cesurca inançlarını savunabilmelerine cesaret vermeyi amaçlar. Müzikal olarak bu paradoksu anlatmaya çalışmak, onu imgelerle betimlemeye çalışmaktan öteye gitmeli diye düşündüm. Müziğin doğasındaki soyutluk ve hareketin, düşünme ediminin önünü açacak şekilde ortaya konmasına gayret ettim.”
Oya Çınar 1982 yılında Tekirdağ’da doğdu. İlk ve orta eğitimini Gelibolu’da tamamladı. Liseyi İzmir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde okudu. 2000 yılında başarıyla mezun oldu. 2001 yılında 9 Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Bölümünü birincilikle kazandı. Burada bir yıl okuduktan sonra İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kompozisyon Bölümü’nün sınavlarına girdi ve halen eğitimine Dr.Mete Sakpınar ile kompozisyon ve orkestrasyon, Prof.Emel Çelebioğlu ile armoni, Prof. Ramiz Melik Aslanov ile partisyon okuma ve çalma, Prof.İlhan Usmanbaş ile çağdaş notasyon, Doç.Lale Feridunoğlu ile piyano çalışmalarına devam etmektedir. Eserleri İtalyan Kültür Merkezi, Galata Perform ve Kocaeli Üniversitesi’nde seslendirildi.
Erdem Helvacıoğlu 2002 ve 2003 Luigi Russolo Elektroakustik Beste Yarışması’nda “Blank mirror” ve “Below the cold ocean” adlı eserleri ile 2 defa üst üste 3.lük ödülü ve 2004 Insulae Electronicae Beste Yarışması’nda “Wounded Breath” adlı eseri ile mansiyon ödülü aldı. “A Walk Through The Bazaar” albümü, Locustmusic tarafından Haziran 2003’de yayınlandı. Bu albüm, Wire Dergisi tarafından “olağanüstü” olarak adlandırıldı. Kim Cascone, Scanner, Merzbow gibi sanatçıların da yer aldığı “ctrl-alt-del” adlı soundart toplama cd’ sine “Personal Crisis” adlı eseri ile katıldı. Besteleri Norveç, Romanya Kanada, Fransa, Italya, Avusturya, Singapur, A.B.D, Türkiye gibi ülkelerde ve 1. ve 3. Istanbul Uluslararası Elektronik Müzik Festivali, CEAIT 2003, 2003 Pulsefield Uluslararası Soundart Sergisi, 2004 San Francisco Tape Müzik Festivali, 2004 Sonorities Yeni Müzik Festivali, 2004 Nuit Bleue Elektronik Müzik Festivali, 2004 Seul Uluslararası Elektronik Müzik Festivali, 2004 Computer Art Festivali, CEAIT 2005, 14. Florida Elektroakustik Müzik Festivali, 2005 Bellingham Elektronik Müzik Festivali, 2005 Acousmania Festivali ve 10. Uluslararası Elektroakustik Müzik Festivali “Primavera en La Habana” gibi festivaller ve sergilerde seslendirildi. Halen, İ.T.Ü. MİAM’ da elektroakustik kompozisyon üzerine doktorasını yapmaktadır. Ayrıca elektronik müzik bestecileri John Wilson ve Kazuya Ishigami ile 2005 yılında yayınlanacak olan albümleri üzerine çalışmaktadır.
Onur Türkmen 1972 yılında Eskişehir’de doğdu. İTÜ’de Çevre Mühendisliği eğitimi gördü.1998 yılında Berklee Caz Kompozisyonu bölümünden mezun oldu. Bir çok caz müzisyeni ile Amerika ve Türkiye’de turneler yaptı ve albümler kayıt etti. 2004 yılında MİAM’da kompozisyon üzerine yüksek lisans eğitimini tamamladı.Şu anda MİAM’da doktora eğitimi almakta ve Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak dersler vermektedir.
Bilgehan Öziş İstanbul’da 15.02.1975 tarihinde doğdu. İ.T.Ü Elektrik Mühendisliği’ni bitirdi ve sonrasında İTÜ Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde (MIAM) ses mühendisliği programında yüksek lisans derecesini aldı. Ayni yıllarda İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde araştırma görevlisi ve daha sonra da yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak 3 yıl çalıştı. Şimdi ide, İ.T.Ü’de müzikoloji üzerine doktora öğrenimi görmektedir. Şu ana kadar yer aldığı kayıt projeleri; TRT Gençlik korosu, TRT Caz Orkestrası, Butch Morris Ensemble, Aydın Karlıbel, Fahir Atakoğlu, Kerem Görsev, D-rect, Mingus Trippin ve Şirin Pancaroğlu’dur. Bunların dışında yine Aya İrini’de gerçeklesen Mozart ve Bach Günleri’nin konser kayıtlarını gerçekleştirdi. Kayıt işleri dışında da kendi müziklerini yapan Bilgehan, son üç yıl içerisinde yoğun olarak kısa film ve video projeleri ile uğraşmaktadır.
Ex – Impro İ.T.Ü MİAM öğretim üyelerinden Robert Reigle tarafından 2003 yılının başında kurulmuştur. Üyelerinin çok farklı müzik geçmişleriyle doğaçlama eserler yaratan grup, geleneksel akımların aksine hiçbir kurala ya da tarza bağlı hareket etmiyorlar ve gerektiği zamanda kural ve tarzlarını kendileri yaratıyorlar. İ.T.Ü MİAM’da oda müziği dersleri çerçevesinde çalışmaya başlayan grup, bu sezonda çalışmalarına bağımsız olarak devam etmektedir.
Onur Türkmen: gitar
Zeynep Bulut: vokal
Tuna Pase: flüt
Golden Horn Brass Quartet Bakır Nefesli Enstrümanları konserler aracılığıyla daha yaygın ve popüler hale getirmek amacıyla Begüm Gökmen tarafından kuruldu ve çalışmalarına 2004 Temmuz ayında başladı. Bu amaç doğrultusunda, program seçiminde titiz davranan topluluk, Barok dönemden günümüze uzanan renkli repertuarına ek olarak, birçok Türk besteciye de eser siparişinde bulundu. Quartet konserleri, ülkemizde daha önceleri denenen beşli bakır nefesli grupların ardından, daha geniş kitlelerin bakır nefesli enstrümanların ses zenginliğiyle tanışmasında etkili olmaktadır.
Begüm Gökmen Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek Lisans çalışmalarını M.S.Ü Devlet Konservatuarında Cem Köse ile tamamlamıştır; halen öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.
Elmar Azimov Bakü Devlet Müzik Akademisi’nden 1993 yılında mezun oldu. 1995 yılından bu yana İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde kadrolu olarak çalışmaktadır.
Eldar Aliyev Bakü Devlet Müzik Akademisi’nden mezun oldu. 1996 yılından bu yana İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde kadrolu olarak çalışmaktadır.
Chikara Shiojima 1989’da Showa Müzik Okulu’ndan mezun oldu. Halen Tochigi Sunplaza Culture Center ve Dokkyou Medical College’da öğretmenlik yapmaktadır.
Ebru Mine Sonakın Klarnet eğitimine 1987 yılında M.S.Ü Devlet Konservatuarı’nda başladı. 2000 yılında Yüksek Lisans diplomasını alan Ebru Mine Sonakın, Cemal Reşit Rey Senfoni Orkestrası’nın klarnet grup şefi olarak çalmakta ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktadır.
Aysu Sulu 1993 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Devlet Konservatuarı’na girerek flüt çalışmalarına Prof.Dr.Cahit Koparal ile başlayan sanatçı, 1999 yılında Yrd.Doç.Çiler Akıncı’nın sınıfından mezun oldu. Öğrenimi boyunca İzmir Devlet Opera ve Balesi Orkestrası, Antalya Devlet Senfoni Orkestrası ve Bursa Bölge Senfoni Orkestrası’nda birçok kez misafir sanatçı olarak görev aldı. Bu süreç içerisinde Devlet Sanatçısı Gülşen Tatu’nun master class kurslarına katıldı. Ayrıca 1999 yılında D.E.Ü Devlet Konservatuarı Senfoni Orkestrası ile Fransa’nın Belford şehrinde düzenlenen “FIMU” (Festival International Music Universal) müzik festivaline katıldı. İki yıl süreyle Ege Gençlik Senfoni Orkestrası’nda (EGSO) Şef Ender Sakpınar ile çalışan Aysu Sulu, 2001 yılında düzenlenen İzmir Devlet Senfoni Orkestrası Filarmoni Derneği Etkinlikleri çerçevesinde Öğr.Gör. Seçil Dündar ile bir resital verdi. 2003 yılı Kasım ayında İTÜ-MİAM tarafından düzenlenen “International Spectral Music Festival ” da solo flütçü olarak yer aldı. Aynı yıl, Aralık ayında İtalyan flüt sanatçısı Rafaelle Travisani’nin master class kurslarına aktif olarak katıldı. Halen İTÜ-MİAM’da flüt çalışmalarını Bülent Evcil, oda müziği çalışmalarını Reyent Bölükbaşı ile sürdürmektedir.
Şebnem Ünal Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı “Opera ve Konser Şarkıcılığı Bölümü”nden mezun oldu. 1996’da M.S.Ü. Devlet Konservatuarında Yüksek Lisans eğitimini tamamladı. 2001’de İ.Ü. Devlet Konservatuarı Sanatta yeterlilik programını bitirdi.2004 yılında “Yardımcı Doçent” ünvanını alan sanatçı halen İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarında şan, opera tarihi ve estetik dersleri vermektedir.
Dilbağ Tokay Viyolonsel eğitimine, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda başladı. 2005 yılında Almanya’da Oda Müziği Akademisi’ne katıldı. Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda sanatta yeterlik (doktora) programına devam eden Dilbağ Tokay, aynı Konservatuarda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktadır.
Şenol Arkun 2000 yılında konservatuar eğitimine yarı zamanlı olarak İstanbul Üniversitesinde başladı ve Tayfur Çağlayansu ile çello çalışmaya başladı. Şu anda öğrenimine aynı okulda tam zamanlı olarak devam etmektedir.
Aylin Özer 1985 yılında İstanbul’da doğdu. 1996 yılında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’na girerek Halit Turgay’ın öğrencisi oldu. 1997 yılında Truva Şenlikleri kapsamında Çanakkale’de düzenlenen; daha sonra da 1998 ve 2000 yıllarında İ.Ü.D.K. da yapılan müzik kurslarında İngiliz flütist Siobhan Grealy ile çalıştı.29. Uluslararası İstanbul Müzik Festivali Genç Solistler Dizisi kapsamında Dolce Quartet ile konser verdi. Aynı grupla 2001 yılının Nisan ayında Edirne’de düzenlenen Genç Müzisyenler Oda Müziği Yarışması’nda dereceye girdi. 2002 yılında İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nın düzenlediği Genç Solistler Dizisi’nde Zeynep Keleşoğlu ile birlikte Domenico Cimarosa’nın iki flüt için konçertosunu seslendirdi. Üyesi olduğu Marsyas Flüt Dörtlüsü ile Aralık-2002’de yapılan , İş-Sanat’ın düzenlediği ‘Parlayan Yıldızlar’ seçmelerine ‘Oda Müziği’ dalında katılmış ve İş-Sanat Konser Salonu’nda bir konser vermeye hak kazanmıştır. İtalyan Kültür Merkezi, Çevre Tiyatrosu, Ekol Drama Sanatevi ve 4. Afyonkarahisar Klasik Müzik Festivali’nde de konserler vermiştir. 2005 yılının Mart ayında Hollanda Konsolosluğu’nda bir konser vermiş, Mayıs ayında ise İtalyan Kültür Merkezi’nde genç Türk bestecilerinin eserlerinin ilk seslendirilişlerini gerçekleştirmiştir. 2005 yılının Haziran ayında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Senfoni Orkestrası ile Mozart Sol Majör flüt konçertosunu seslendirmeye hak kazanmıştır. Halen İ.Ü.D.K.’da lisans bölümünde Halit Turgay’la çalışmaktadır.
Oben Arıca 1987’de Safranbolu’da doğmuştur.Müzik eğitimine piyano ile başlamıştır. 5 yaşında İstanbul Üniversitesi Devlet konservatuarı’nda obua eğitimine başlamıştır. 8 yaşından itibaren TRT Çocuk Korosunda, çeşitli seslendirme korolarında ve guruplarında yer almıştır. 8 senedir obua çalmakta olan sanatçı, CRR, Özel Batı Koleji, Üsküdar Amerikan Lisesi ve Rum Koleji’nde çeşitli konserler vermiştir. İtalyan Kültürde gerçekleşen Genç Bestecilerin eserlerinin prömiyerinde yer almıştır. Halen eğitimine İstanbul Üniversitesi’nde devam etmektedir.